( ၁ ) သုဓမၼာဂုိဏ္း
တာ၀တိ ံသာနတ္ၿပည္တြင္ သိႀကားမင္းသည္ သုဓမၼာဇရပ္ေတာ္၌ မွဳခင္းမ်ားကုိ စီစဥ္ဆံုးၿဖတ္ေလ. ရွိသည္။ ဤအစဥ္အလာအရ ၿမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ေတာ္က သာသနာေရးဆုိင္ရာ မွဳခင္းမ်ားကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားစုေ၀းဆံုးၿဖတ္ရာ၌ ထုိေနရာဌာနကုိ "သုဓမၼာ" ဟုေခၚသည္။ ယင္းအစည္းအေ၀းသုိ. တက္ေရာက္ခြင္.ရေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကုိ သုဓမၼာ၀င္ဟုေခၚသည္။ သံဃာ.ဂုိဏ္းမ်ား မကြဲမၿပားတစ္စည္းတစ္လံုးတည္းရွိစဥ္က ၿမန္မာနုိင္ငံတြင္သံဃာအားလံုးသည္ သုဓမၼာ၀င္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အုပ္ခ်ဴပ္မွဳေအာက္တြင္ ရွိေနႀကသည္။ ထုိသုိ.ရွိေနရာမွ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ 'ေရႊက်င္'ဂုိဏ္းခြဲထြက္သြားေသာအခါ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၀င္မဟုတ္ေသာ သံဃာမ်ားကုိ သုဓမၼာ ဂုိဏ္း၀င္အၿဖစ္ေခၚဆုိႀကသည္။
( ၂ ) ေရႊက်င္ဂုိဏ္း
မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ ၀ိနည္းသိကၡာအလြန္ေလးစား၍ အက်င္.ပဋိပတ္ႏွင္.ၿပည္.စံုေသာ
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဦးဇာဂရကုိ အလြန္တရာႀကည္ညဳိ၍ သာသနာပုိင္အၿဖစ္ တင္ေၿမွာက္လုိေသာ္လည္း ေတာင္နန္းမိဖုရားေခါင္စႀကၤာေဒ၀ီ၏ဆႏၵကုိမလြန္ဆန္နုိင္သၿဖင္. ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ ကုိသာသနာပုိင္တင္ေၿမွာက္ခဲ.ရသည္။ အခါတစ္ပါး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားက သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ထံသြားေရာက္ရာ စကားမေၿပာဆုိပဲ ေနခဲ.သၿဖင္. ဆရာေတာ္မွ မိမိအားမလုိလားဟု သေဘာပုိက္ေတာ္မူခဲ.သည္။ ယင္းေနာက္ ၁၂၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ကုိ သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားအမိန္.ၿဖင္. သုဓမၼာသုိ.ႀကရန္ဆင္.ဆုိရာမႀကြဘဲေနသၿဖင္. သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားက အတင္းအႀကပ္ ေခၚဆုိရန္ စီမံရာတြင္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကေရႊက်င္ဆရာေတာ္အား သုဓမၼာသုိ.
ဆင္.ေခၚခြင္.မရွိ၊ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ လြတ္လပ္စြာသီတင္းသံုးနုိင္သည္ဟု အမိန္.ထုတ္ၿပန္ခဲ.သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဦးဇာဂရ၏ တပည္.သံဃာေတာ္အဆက္ဆက္တုိ.ကုိ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၀င္ဟုေခၚဆုိႀကသည္။
( ၃ ) ဒြါရဂုိဏ္း (၃) ဂုိဏ္း
သကၠရာဇ္ ၁၂၁၄ခုႏွစ္တြင္ ပဲခူးတုိင္းအုတ္ဖုိၿမိဳ.မွဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠံသ၀ိမာလာသည္
ေရသိမ္၌ ရဟန္းခံၿခင္းကုိအေႀကာင္းၿပဳ၍ အဂၤလိပ္အစုိးရလက္ေအာက္ရွိ သုဓမၼာဂုိဏ္း၀င္ ဆရာေတာ္မ်ားႏွင္.အၿငင္းပြားခဲ.သည္။ အုတ္ဖုိဆရာေတာ္သည္ မိမိတပည္.ရဟန္းမ်ားနွင္. သီးၿခားဂုိဏ္းခဲြခဲ.သည္။ ဘုရားရွိခုိးရာ၌ ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံဟူ၍ ရွိခုိးၿခင္းမၿပဳရ၊ ကာယဒြါရ၊၀စီဒြါရ၊မေနာဒြါရဟု ဒြါရၿဖင္.ရွိခုိးမွ မွန္ကန္သည္ဟု အုတ္ဖုိဆရာေတာ္က ဆံုးၿဖတ္သည္။ (ယခုေတာ.ထုိသုိ.ဘုရားရွိခုိးသည္ကုိမေတြ.ရေတာ.ပါ။ တစ္နုိင္ငံလံုးနီးပါး ကာယကံ၊၀စီကံ၊ မေနာကံၿဖင္.သာ ရွိခုိးႀကသည္။)
ဇိနတၱပကာနီက်မ္းၿပဳက်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္(သုဓမၼာဂုိဏ္း)က ကံၿဖင္.ရွိခုိးမွမွန္ကန္
ေႀကာင္းၿငင္းခံုႀကသည္။ ထို.ေႀကာင္.ေအာက္ၿမန္မာနုိင္ငံ၌ အုတ္ဖုိဆရာေတာ္၏ဂုိဏ္းကုိ ဒြါရဂုိဏ္းဟုေခၚႀကသည္။ သုဓမၼာဂုိဏ္းကုိမူ ကံဂုိဏ္းဟုေခၚႀကသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္မူ ကံဂုိဏ္းဟုမေခၚေတာ.ပဲ သုဓမၼာဂုိဏ္းဟုပင္ၿပန္လည္ေခၚႀကသည္။ ယင္းဒြါရဂုိဏ္းသည္ (က) အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရ၊ (ခ) မဟာဒြါရ၊ (ဂ) မူလဒြါရ ဟူ၍ (၃) မ်ဴိး
ထပ္၍ကြဲသြားႀကၿပန္သည္။
( က ) အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရဂုိဏ္း
ဒြါရဂုိဏ္းခ်ဴပ္အုတ္ဖုိဆရာေတာ္ႀကီးလက္ထက္မွာပင္ ငါးသုိင္းေခ်ာင္းေရတံခြန္ေက်ာင္းတုိ္က္
ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ အၿခားေသာဒြါရဂုိဏ္း၀င္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး (၆)တုိက္မွ သံဃာေတာ္မ်ားက ပထမပါရာဇိက(မာတုဂါမၿဖင္.ေဖာက္ၿပန္သည္.အမွဳ)ၿဖင္. စြပ္စြဲႀကသည္။ ဂုိဏ္းခ်ဴပ္ အုတ္ဖုိဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အစြပ္စဲြခံရသည္.ဆရာေတာ္ႀကီးဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ.သၿဖင္. ေက်ာင္း(၆) ေက်ာင္းမွသံဃာေတာ္မ်ားသည္ သီးၿခားဂုိဏ္းတည္ေထာင္ႀကသည္။ "င၀န္ၿမစ္"ကုိ အေနာက္ေခ်ာင္းဟု ထုိေဒသတြင္ေခၚႀကသည္။ ယင္းအေနာက္ေခ်ာင္းကုိအစြဲၿပဳ၍ ေရႀကည္၊ငါးသုိင္းေခ်ာင္းတစ္၀ုိက္ရွိ အဆုိပါဒြါရဂုိဏ္းကုိ အေနာက္ေခ်ာင္းဒြါရဂုိဏ္းဟုေခၚႀကသည္။
(ခ) မဟာဒြါရဂုိဏ္း
ဒြါရဂုိဏ္းခ်ဴပ္အုတ္ဖုိဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေဗဒင္က်မ္းတတ္ကြ်မ္းလွသည္ဟုဆုိသည္။ ယခု
လက္ရွိအမ်ားလက္ခံသတ္မွတ္ထားေသာ လၿပည္.လကြယ္ေန.မ်ားသည္ ေဗဒင္နည္းအရ တြက္ခ်က္ရာ၌ အမွန္တကယ္လမၿပည္.ေသး၊ လမကြယ္ေသး၊ လၿပည္.ေက်ာ္ တစ္ရက္ေရာက္မွ လၿပည္.သည္။ လဆန္းတစ္ရက္ေရာက္မွ လကြယ္သည္ဟုဆုိ၍ (၁၅)ရက္ တစ္ႀကီမ္လၿပည္.၊လကြယ္သိမ္၀င္၍ သံဃဥပုသ္ၿပဳၿခင္းကုိေဆာင္ရြက္သည္။ အၿခားေသာ သုဓမၼာဂုိဏ္း၀င္ႏွင္.ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၀င္သံဃာမ်ားသည္ လၿပည္.၊လကြယ္ေန.မ်ား၌ သိမ္၀င္ဥပုသ္ၿပဳႀကေသာ္လည္း ဒြါရဆရာေတာ္ႀကီးႏွင္.တပည္.မ်ားသည္ လၿပည္.ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန.ႏွင္. လဆန္း(၁)ရက္ေန.ေရာက္မွသာ သိမ္၀င္ဥပုသ္ၿပဳႀကသည္။
အုတ္ဖိုိဆရာေတာ္ႀကီး ၁၂၆၇ ခုႏွစ္တြင္ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ပုိင္းတြင္ ၁၂၈၀ ၿပည္.ႏွစ္၌ ဒြါရဂုိဏ္း၀င္သံဃာေတာ္မ်ားသည္ (ရာဇပဓာနံ)ဟူေသာၿမတ္စြာဘုရား၏အမိန္.ေတာ္အရ လၿပည္.လကြယ္ကိစၥကုိ အစုိးရမင္းတုိ.၏ဆံုးၿဖတ္ခ်က္သည္သာ အတည္ၿဖစ္သည္ဟူေသာ ေဒသနာအရ ဒြါရဂုိဏ္း၀င္ သံဃာေတာ္အမ်ားစုသည္အမ်ားနည္းတူ လၿပည္.ေန.ႏွင္.လကြယ္ေန.မ်ားတြင္ သိမ္၀င္ဥပုသ္ၿပဳႀက ပါသည္။ ယင္းဒြါရဂုိဏ္းမွာ အၿခားေသာဒြါရဂုိဏ္းမ်ားထက္ သံဃာအေရအတြက္မ်ားၿပားေသာေႀကာင္. မဟာဒြါရဂုိဏ္းဟု ေခၚႀကသည္။ ဤဂုိဏ္း၏အမည္အၿပည္.အစံုမွာ (ဓမၼာနုဓမၼမဟာဒြါရနိကာယ
ဂုိဏ္း) ၿဖစ္ပါသည္။
ဓမၼာနုဓမၼ = တရားအတုိင္းလုိက္နာေသာ
မဟာ = သံဃာမ်ားၿပားေသာ
ဒြါရ = ဘုရားရွိခုိးရာ၌ (ဒြါရၿဖင္.ရွိခုိးေသာ)၊
နိကာယ = သံဃာ.အစုအေ၀း ( ၿဖစ္သည္။ )
(ဂ) မူလဒြါရဂုိဏ္း
အုတ္ဖုိဆရာေတာ္ႀကီးပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မဟာဒြါရဂုိဏ္း၀င္သံဃာမ်ားသည္ လၿပည္.
လကြယ္ကိစၥကုိ အၿခားဂုိဏ္းသံဃာမ်ားႏွင္.အတူ ၿပန္လည္လက္ခံႀကေသာ္လည္း အခ်ဴိ.ေသာဒါြရဂုိဏ္းသံဃာမ်ားမွာ အုတ္ဖုိဆရာေတာ္ႀကီးခ်မွတ္ခဲ.သည္.မူအတုိင္း လၿပည္.ေက်ာ္ (၁)ရက္ႏွင္. လဆန္း (၁) ရက္တုိ.တြင္ သိမ္၀င္ဥပုသ္ၿပဳၿမဲ ၿပဳႀက၏။ ထုိသုိ.မူလအတုိင္းရိွသည္.ဒြါရဂုိဏ္းကုိ မူလဒြါရဟု ေခၚဆုိႀကသည္။
မူလဒြါရဟူေသာအမည္၏ေရွ.တြင္ 'ဓမၼ၀ိနယာနုေလာမ' ဟုထပ္ဆင္.၀ိေသသနၿပဳ
ထားသည္။ ( ဓမၼ + ၀ိနယ + အနုေလာမ ) သုတၱံ၊ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ႏွင္.လည္းေကာင္း
၀ိနည္းနွင္.လည္းေကာင္းေလ်ာ္ညီေသာဂုိဏ္းဟုဆုိလုိ၍ အမည္အၿပည္.အစံုမွာ 'ဓမၼ၀ိနယာ
နုေလာမူလဒြါရနိကာယ' ဂုိဏ္းဟုေခၚဆုိႀကသည္။
( ၆ ) ေ၀ဠဳ၀န္နိကာယဂုိဏ္း
ရန္ကုန္ၿမဳိ.၊ ဗဟန္းရပ္ကြက္၊ သီလရွင္ေက်ာင္းအတြင္းရွိ ၀ါးေက်ာင္း၌ေနထုိင္ေသာေႀကာင္. ယင္းဆရာေတာ္ကုိ ေ၀ဠဳ၀န္ဆရာေတာ္ဟုေခၚဆုိႀကသည္။ ယင္းဆရာေတာ္သည္
ဗဟန္းေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ကုိ တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္ အင္းလ်ားေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္၊
စမ္းေခ်ာင္းေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္၊ ပုသိမ္ႏွင္.ၿမန္ေအာင္ၿမဳိ.မ်ားရွိေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္မ်ားကို တည္ေထာင္ခဲ.သည္။ ယင္း၏တပည္.သံဃာမ်ားကုိ ေ၀ဠဳ၀န္ဂုိဏ္းဟုေခၚဆုိႀကသည္။
ဒြါရဂုိဏ္းႏွင္.ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသၿဖင္. 'ေ၀ဠဳ၀န္ဒြါရဂုိဏ္း'ဟုလည္း ေခၚဆုိႀကသည္။
( ရ ) စတုဘုမၼိက မဟာသတိပဌာန္ငွက္တြင္းဂုိဏ္း
စစ္ကုိင္းၿမဳိ.၏အေနာက္ဘက္ မင္း၀န္ေတာင္တန္း၌ ပုဇဥ္းထုိးငွက္မ်ားတြင္းတူးရာမွ လုိဏ္ဂူၿဖစ္လာၿပီး ယင္းငွက္တြင္းမ်ားရွိေသာေနရာ၌တည္ရွိေသာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ငွက္တြင္းေခ်ာင္ဟုေခၚဆုိႀကသည္။ ယင္းငွက္တြင္းေခ်ာင္ဆရာေတာ္ဦးပ႑၀သည္
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္၌ မဟာသတိပဌာန္သုတ္ေတာ္လာ (၃၂)ေကာဠာသကမၼဌာန္း
ကုိႀကဳိးပမ္းအားထုတ္ၿပီးေဟာႀကားၿပသသည္။ ထုိ.အၿပင္ အစဥ္အလာအားၿဖင္. ကာမ၊ ရူပ၊ အရူပ ဟူေသာ (ဘံု၃ပါး) ကုိေဟာေၿပာေလ.ရွိရာမွ နိဗၺာန္ကုိပင္ ဘံုတစ္ခုအေနၿဖင္.ထည္.သြင္း၍ ဘံု (၄) ပါးရွိသည္ဟု ေဟာေၿပာခဲ.ၿခင္းေႀကာင္. စတုဘုမၼိက (စတု=ေလး၊ ဘုမၼိက= ေနရာ/တည္ရာဌာနဘံုရွိၿခင္း) ဟု အမည္တစ္ခု ထပ္ဆင္.တုိးခဲ.သည္။ ထုိ.ေႀကာင္. ဤဂုိဏ္းကုိ စတုဘုမၼိကမဟာသတိပဌာန္ငွက္တြင္းဂုိဏ္းဟုေခၚဆုိႀကသည္။
( ဂ ) ဂဏ၀ိမုတ္ကူးတုိ. ဂုိဏ္း
ထား၀ယ္ၿမိဳ.နယ္၊ ကူးတုိ.ရြာဆရာေတာ္ ဦးကၠုႏၵ၀ံသသည္ ေတာရေဆာက္တည္၍ တရားက်င္.သံုးလ်က္ရွိသည္။ သုဓမၼာဂိုဏ္းခ်ဴပ္၊ဂုိဏ္းအုပ္၊ဂုိဏ္းေထာက္မ်ားက မႀကာခဏ ဆင္.ေခၚသၿဖင္. ယင္းသို.ဆင္.ေခၚခံရၿခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင္.ၿပဳရန္ မႏၱေလး၊သုဓမၼာ
သာသနာပုိင္ထံ ေမတၱာစာတင္သြင္းခဲ.သည္။ သာသနာပုိင္ပခန္းဆရာေတာ္က ၁၂၅၈ ခု
ႏွစ္တြင္ယင္းေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ဆင္.ေခၚၿခင္းမၿပဳနုိင္ေစရန္ သုဓမၼာဂုိဏ္းမွ အလြတ္ 'ဂဏ၀ိမုတၱိ' (ဂဏ=ဂုိဏ္း၊ ၀ိမုတၱိ=လြတ္ၿခင္း) ဟု စာခြ်န္ေတာ္အမိန္. ထုတ္ၿပန္ေပးခဲ.သည္။
ထုိ.ေႀကာင္.ယင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည္.အစဥ္အဆက္တုိ.ကုိ 'ဂဏ၀ိမုတၱိကူးတုိ.' ဂုိဏ္းဟု ေခၚဆုိႀကသည္။ သုဓမၼာဂုိဏ္းမ်အလြတ္ၿဖစ္ေသာကူးတုိ.ရြာမွ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည္.သံဃာမ်ားဟုဆုိလုိသည္။ မူလဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ. ေတာရေဆာက္တည္လုိ. ကင္းလြတ္ခြင္.ရတယ္။ အခုတပည္.ေတြကေရာ ဆရာေတာ္ႀကီးကဲ.သုိ. အားလံုးပဲ ေတာရေဆာက တည္ႀကသလား၊ မေဆာက္တည္တဲ.ရဟန္းေတြကုိ ကင္းလြတ္ခြင္.ေပးသင္.သလား၊ စဥ္းစားစရာပါပဲ..
( ၉ ) ဓမၼယုတၱိနိကာယ မဟာရင္ဂုိဏ္း
မဟာရင္ဆရာေတာ္သည္ ၁၂၀၃ခုႏွစ္တြင္ ယိုးဒယားနုိင္ငံ၌ ေမြးဖြားခဲ.၍ ငယ္မည္မွာ "ဦးရင္" ၿဖစ္သည္။ ယိုးဒယားနုိင္ငံ 'ဓမၼယုတၱိ နိကာယ' (တမယြတ္)ဂုိဏ္း၌ ရဟန္းၿပဳ၍ ပါဠိစာေပမ်ားကုိ မဟာအဆင္.အတန္းေအာင္ၿမင္သည္အထိ စာေပသင္ႀကားတတ္ေၿမာက္ခဲ.သည္။ ထုိအခါ ဦးရင္အမည္ကုိ မဟာဘြဲ.နွင္.ေပါင္းစပ္၍ မဟာရင္ၿဖစ္လာသည္။ မဟာရင္ အမည္ရွိဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ.နယ္ 'ကတုိး'ရြာ၌ေက်ာင္းတုိက္တည္၍ စာေပပုိ.ခ်သည္။ ယင္း၏တပည္.သံဃာမ်ားကုိ 'မဟာရင္ဂုိဏ္း' ဟုေခၚဆုိႀကသည္။ ယုိးဒယားနုိင္ငံရွိ မူလပင္မဂိုဏ္း၏အမည္ကုိပူးတဲြ၍ 'ဓမၼယုတၱိနိကာယ မဟာရင္' ဂုိဏ္း ဟုေခၚဆုိႀကသည္။
ဓမၼ = တရားေတာ္ကုိ ၊
ယုတၱိ = အေထာက္အထားၿပဳေသာ ၊
နိကာယ = သံဃာအစုအေ၀း ။ဟူ၍ၿဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါနုိင္ငံေတာ္အသိအမွတ္ၿပဳသံဃာ.ဂုိဏ္းႀကီး ( ၉ ) ဂုိဏ္းတုိ.သည္
ဘုရားေဟာပိဋကတ္ ( ၃ ) ပံုအနက္ သုတ္ႏွင္.အဘိဓမၼာတုိ.တြင္ အယူအဆတူမွ်ႀကေသာ္လည္း ေစာင္.ထိန္းလုိက္နာအပ္သည္. ၀ိနည္းပုိင္းဆုိင္ရာတုိ.တြင္ အေလးအေပါ. အတိမ္အနက္စသည္ၿဖင္. ကြဲလြဲမွဳရွိႀကသည္ကုိအေႀကာင္းၿပဳ၍ ကြဲၿပားေနႀကၿခင္းသာ ၿဖစ္ပါသည္။
ထုိ.ေႀကာင္.ပင္လွ်င္ ၿမန္မာၿပည္၏ရွင္မဟာဗုဒၵေဃာသဟုပင္ ဂုဏ္ၿပဳေခၚတြင္ရသည္. ေတာင္ၿမဳိ.(အမရပူရမဟာဂႏၶာရံု)ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက သံဃအစည္းအေ၀း တစ္ခုတြင္ အဆုိပါဂုိဏ္းမ်ားအားလံုးဖ်က္သိမ္းၿပီး ေထရ၀ါဒစစ္စစ္သံဃာဟုသာ သတ္မွတ္ရန္ အဆုိတင္သြင္းခဲ.ဖူးေႀကာင္းမွတ္သားႀကည္ညဳိခဲ.ရဖူးပါသည္။ ေခတ္အၿမင္ရွိလွေသာ ဆရာေတာ္၏ဥာဏ္ေတာ္ကုိသာ ႀကည္ညဳိဦခုိက္ရပါသည္။ သုိ.ေသာ္....
ထုိစဥ္က အေႀကာင္းေႀကာင္းမ်ားေႀကာင္. ဆရာေတာ္ဘုရား၏ရည္မွန္းခ်က္မေအာင္
ၿမင္ခဲ.ရေပ.... တစ္ခ်ိန္ေသာအခါတြင္ကား ဆရာေတာ္ေမွ်ာ္မွန္းသကဲ.သုိ. ၿဖစ္လာနုိင္ပါ
ေစဟုသာေမွ်ာ္လင္.ဆုေတာင္းမိပါသည္။
0 comments:
Post a Comment