ကားေဟာင္းလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္ႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံရပ္ျခား အလုပ္သမားမ်ား အတြက္ ကားသစ္တင္သြင္းခြင့္ အစီအစဥ္မ်ားေၾကာင့္ တင္သြင္းလာေသာ ကားသစ္မ်ားကုိ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ အဆင့္မီ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ား၊ ကားျပင္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ ကားအပုိပစၥည္း ေစ်းကြက္ အလြန္အမင္း လုိအပ္ခ်က္ရိွေနေၾကာင္း ကားသစ္တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ ကားဝပ္ေရွာ့ ပုိင္ရွင္မ်ားက ဆုိသည္။
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္သည့္ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္အလြန္နည္း ပါးလ်က္ရိွျပီး ကားဝပ္ေရွာ့ ဆယ္ခုလွ်င္ တခုတြင္ပင္ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ခက္ခဲလ်က္ ရိွေနေၾကာင္း ကားသစ္ တင္သြင္းလာသူမ်ားက ဆုိသည္။
“တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြထဲမွာ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္း ေမာ္ဒယ္ကားေတြကစျပီး အားလုံးလုိလုိမွာ ကားတစီးလုံး အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ Overall Diagonisis System တပ္ဆင္ထား တဲ့အတြက္ ကားေတြကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အဆင့္မီ စမ္းသပ္ကိရိယာေတြ လုိအပ္တဲ့အျပင္ျပဳျပင္ထိန္း သိမ္းဖုိ႔အတြက္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကားဝပ္ေရွာ့ေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရွားပါးေနပါတယ္” ဟု ကားတင္သြင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူ ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ေျပာသည္။
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားတြင္ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္စဥ္ကပင္ စက္ႏုိးရန္ႏွင့္ ေမာင္းႏွင္ရန္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ အထူးသျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား အျဖစ္မ်ားေၾကာင္း သကၤန္းကၽြန္းျမိဳ႕နယ္ ေလးေထာင့္ကန္ လမ္းမႀကီးေပၚရိွ ကုိရာဂ်ာ ကားဝပ္ေရွာ့ဆုိင္မွ စက္ျပင္ဆရာ ကုိအငယ္ေလး က ဆုိသည္။
“ဆိပ္ကမ္း ေရာက္လာတဲ့ ကားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဘက္ထရီ ျပႆနာေၾကာင့္ စက္ႏုိးလုိ႔ မရတာေတြ၊ စက္ႏုိးလုိ႔ ရရင္လည္း လီဗာနင္းျပီး ေမာင္းလုိ႔မရတဲ့ ျပႆနာေတြ ရိွပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း တံခါး အဖြင့္အပိတ္ ပါဝါဝင္းဒုိး မရတာေတြလည္း ရိွပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ “ဂ်ပန္မွာ ကားပုိင္ရွင္အမ်ားစုက သူတုိ႔ကားေတြကုိ တခုခု ျပဳျပင္ဖုိ႔ လုိလာတဲ့အခါမွာ အလုပ္ရႈပ္မခံ ခ်င္ေတာ့လုိ႔ ထုတ္ေရာင္းတဲ့သူေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံက တပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းသူ ေတြ အေနနဲ႔ တင္သြင္း လာတဲ့ကားေတြ ဆိပ္ကမ္းကေန ခ်ခ်ခ်င္း ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ စစ္ေဆးဖုိ႔ လုိပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ဆုိသည္။
ထိုသို႔ ကားျပင္ရန္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ရွားပါးသကဲ့သုိ႔ လုိအပ္ေသာ အပုိပစၥည္းမ်ားမွာလည္း ရွားပါးလ်က္ရိွျပီး ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ လုိအပ္ခ်က္ကုိ ကားအပုိပစၥည္း တင္သြင္းသူမ်ား ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ျခင္း မရိွေသးဟုလည္း ၎က ဆုိသည္။
“တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြထဲမွာ တုိယုိတာ ကုမၸဏီထုတ္ ၂ဝဝ၂ ေမာ္ဒယ္ ေရႊငါးနဲ႔ ဟာရီရာ ကားအမ်ိဳး အစားေတြ အတြက္ပဲ ကားအပုိ ပစၥည္းေတြ ရန္ကုန္မွာ ရႏုိင္ေသးတာပါ။ တုိယုိတာ ကယ္ဒီနားစက္႐ုပ္ကား ေတြနဲ႔ မစ္ဆူဘီရီွ ပါဂ်ဲ႐ုိး ဖားျပဳပ္ေတြအတြက္ တခ်ိဳ႕ ပစၥည္းေတြေတာ့ ဝယ္လုိ႔ရျပီး အခ်ိဳ႕ကုိ ႏုိင္ငံျခားက တုိက္႐ုိက္ မွာယူေနရပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ျပည္တြင္းတြင္ အပုိပစၥည္း ဝယ္ယူရန္ ခက္ခဲမည္ကုိ စိုးရိမ္ရျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲမည္ကုိ စိုးရိမ္ရျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ကာတင္သြင္းသူအမ်ားစုသည္ တုိယုိတာ မတ္တူး ေရႊငါး၊ ကာဒီးနား စက္႐ုပ္၊ ပရာဒုိႏွင့္ မစ္ဆူဘီရိွ ပါဂ်ဲ႐ုိး ဖားျပဳပ္တုိ႔ကုိသာ တင္သြင္းေနၾကေၾကာင္း Myanmarcarsdb website မွ အမႈေဆာင္ အရာရိွခ်ဳပ္ျဖစ္သူ ကုိေဝယံလင္း က ဆုိသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ေစ်းကြက္ လုိအပ္ခ်က္ ၾကီးမားေနသျဖင့္ ကားအပုိပစၥည္းမ်ားကုိ တင္သြင္းျခင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ အဆင့္မီ ကားဝပ္ေရွာ့ တည္ေထာင္ေရး လုပ္ငန္း ခ်ဲ႕ထြင္လုပ္ကုိင္ရန္အတြက္ပင္ အစီအစဥ္ရိွသည္ဟုလည္း ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ဆုိသည္။
“ကားအပုိပစၥည္း တင္သြင္းတဲ့ လုပ္ငန္းကလည္း အရင္းအႏီွး ၾကီးမားပါတယ္။ အဆင့္မီ ကားဝပ္ေရွာ့ ေထာင္ဖုိ႔ ဆုိတာ ကလည္း ရန္ကုန္မွာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ရွားပါးပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ စကၤာပူကေန ကၽြမ္းက်င္ပညာ ရွင္ေတြကုိ ရန္ကုန္ကုိ ေခၚလာျပီး လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ဖုိ႔အတြက္နဲ႔ ရန္ကုန္က ဝပ္ေရွာ့ဆရာေတြကုိ သင္တန္းေပး ဖုိ႔ နည္းလမ္း ရွာေနပါတယ္။ မၾကာမီ လက္ေတြ႔ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားတြင္ ဘက္ထရီ မေကာင္းျခင္း၊ ကားတြင္ ပါလာေသာ ဓါတ္ဆီ သို႔မဟုတ္ ဒီဇယ္ဆီ နည္းပါးျခင္း၊ အင္ဂ်င္ဝုိင္၊ ဂီယာဝုိင္ ဘရိတ္ရႈးမ်ားမွအစ လဲလွယ္ေပးရန္ လုိအပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ျပီး ေမာင္းႏွင္၍ ရပါကလည္း ဆိပ္ကမ္းမွ ေရာက္ေရာက္ျခင္း နားလည္တတ္ကၽြမ္းေသာ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ စစ္ေဆးရန္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္သည္ဟု ကုိရာဂ်ာ ကားဝပ္ေရွာ့ဆုိင္မွ စက္ျပင္ဆရာ ကုိအငယ္ေလးက ဆုိသည္။
“၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္နဲ႔အထက္ ကားေတြမွာ ကားအေျခအေနျပ Original Display ဖန္သားျပင္ ပါပါတယ္။ မပါရင္ လည္း ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ Diagonisis Machines စစ္ေဆးတဲ့ ကိရိယာေတြနဲ႔ စစ္ေဆးလုိ႔ ရပါတယ္။ ဖန္သားျပင္ ပါတယ္ဆုိ ကားမွာ တခုခု ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ရိွရင္ အခ်က္ေပးသံ ျမည္တာတုိ႔၊ မီးလင္းေနတာတုိ႔ ရိွတတ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ကားပုိင္ရွင္အခ်ိဳ႕သည္ ကားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္သုံး ကားအေျခအေနျပ ဖန္သားျပင္မွ အခ်က္ျပမႈ မ်ားကုိ ဂ႐ုမျပဳဘဲ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕မွာ လမ္းေပၚတြင္ပင္ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႔ႀကဳံရတတ္ သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။
“ကားမွာ တပ္ထားတဲ့ Computerized Car Condition Control System ကေန ကားမွာ ရိွတဲ့ အဲကြန္း၊ ေရဒီယုိ၊ တီဗီြ၊ ဒီဗီြဒီ၊ ဂ်ီပီအက္စ္စံနစ္ေတြကအစ ဘရိတ္ရႈး၊ ဆီပန္႔၊ မီးလုံး၊ ဘက္ထရီ၊ ဘီးတာရာ အစိတ္အပုိင္း အားလုံးနီးပါးကုိ ထိန္းညိွထားတာပါ။ တခုခု ခၽြတ္ယြင္းေနမယ္ ဆုိရင္ အခ်က္ျပပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိရင္ ကားဝပ္ေရွာ့ တခုခုဆီသြားျပီး စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
“ကားဝပ္ေရွာ့ကုိ မသြားဘဲ လမ္းမွာပဲ ဆက္ေမာင္းေနမယ္ဆုိရင္ ေမာင္းေနရင္း အရိွန္ေႏွးသြားတာတုိ႔၊ လီဗာ နင္းမရတာတုိ႔နဲ႔ ေနာက္ဆုံး ထုိးရပ္သြားတာထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္သုံး ကားမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ရာတြင္လည္း ဘက္ထရီလဲျခင္း၊ အင္ဂ်င္ဝုိင္လဲျခင္း၊ ဆီစစ္ ကိရိယာလဲျခင္း ေသာ့အပုိ ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ကုိလည္း ကြန္ပ်ဴတာ အီလက္ထေရာနစ္ စနစ္မ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသျဖင့္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသည့္ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္သာ ျပဳလုပ္သင့္သည္ ဟုဆုိသည္။
“တခုခု လဲေတာ့မယ္ ဆုိရင္ ကားထဲမွာရိွတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထဲကုိ ျပန္သြင္းေပးရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ ဘက္ထရီကုိ အလြယ္တကူ လဲလုိက္လုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ရပ္သြားျပီး ကြန္ပ်ဴတာကုိ restart ျပန္ႏိႈးေပးရပါတယ္။ ဘက္ထရီျဖဳတ္ရာမွာလည္း အႏုတ္ဖက္က မျဖဳတ္ဘဲ အေပါင္းဖက္ကေန အရင္ျဖဳတ္ရင္ လွ်ပ္စစ္ဆက္စီးေနၿပီး ေရွာ့ျဖစ္တတ္ပါတယ္” ဟု ဆုိသည္။
ကားပုိင္ရွင္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကားမ်ားရိွ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳေသာ ေဆာ့ဒ္ဝဲမ်ား ထည့္သြင္း ထားသည့္ ဒီဗီြဒီခ်ပ္မ်ား ပါမပါ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈ႔သင့္ၿပီး မပါပါက အမ်ိဳးအစားတူ အျခားကားမ်ားမွ ေခြမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ကူးယူထားမွ သာ ကြန္ပ်ဴတာ ျပႆနာ တရပ္ရပ္ေပၚလာပါက ျပန္လည္ထည့္သြင္း အသုံးျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
Ref: မဇၩိမ
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္သည့္ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္အလြန္နည္း ပါးလ်က္ရိွျပီး ကားဝပ္ေရွာ့ ဆယ္ခုလွ်င္ တခုတြင္ပင္ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ခက္ခဲလ်က္ ရိွေနေၾကာင္း ကားသစ္ တင္သြင္းလာသူမ်ားက ဆုိသည္။
“တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြထဲမွာ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္း ေမာ္ဒယ္ကားေတြကစျပီး အားလုံးလုိလုိမွာ ကားတစီးလုံး အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ Overall Diagonisis System တပ္ဆင္ထား တဲ့အတြက္ ကားေတြကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အဆင့္မီ စမ္းသပ္ကိရိယာေတြ လုိအပ္တဲ့အျပင္ျပဳျပင္ထိန္း သိမ္းဖုိ႔အတြက္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကားဝပ္ေရွာ့ေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ရွားပါးေနပါတယ္” ဟု ကားတင္သြင္းလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူ ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ေျပာသည္။
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားတြင္ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္စဥ္ကပင္ စက္ႏုိးရန္ႏွင့္ ေမာင္းႏွင္ရန္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ အထူးသျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား အျဖစ္မ်ားေၾကာင္း သကၤန္းကၽြန္းျမိဳ႕နယ္ ေလးေထာင့္ကန္ လမ္းမႀကီးေပၚရိွ ကုိရာဂ်ာ ကားဝပ္ေရွာ့ဆုိင္မွ စက္ျပင္ဆရာ ကုိအငယ္ေလး က ဆုိသည္။
“ဆိပ္ကမ္း ေရာက္လာတဲ့ ကားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဘက္ထရီ ျပႆနာေၾကာင့္ စက္ႏုိးလုိ႔ မရတာေတြ၊ စက္ႏုိးလုိ႔ ရရင္လည္း လီဗာနင္းျပီး ေမာင္းလုိ႔မရတဲ့ ျပႆနာေတြ ရိွပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း တံခါး အဖြင့္အပိတ္ ပါဝါဝင္းဒုိး မရတာေတြလည္း ရိွပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ “ဂ်ပန္မွာ ကားပုိင္ရွင္အမ်ားစုက သူတုိ႔ကားေတြကုိ တခုခု ျပဳျပင္ဖုိ႔ လုိလာတဲ့အခါမွာ အလုပ္ရႈပ္မခံ ခ်င္ေတာ့လုိ႔ ထုတ္ေရာင္းတဲ့သူေတြမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံက တပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းသူ ေတြ အေနနဲ႔ တင္သြင္း လာတဲ့ကားေတြ ဆိပ္ကမ္းကေန ခ်ခ်ခ်င္း ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ စစ္ေဆးဖုိ႔ လုိပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ဆုိသည္။
ထိုသို႔ ကားျပင္ရန္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ရွားပါးသကဲ့သုိ႔ လုိအပ္ေသာ အပုိပစၥည္းမ်ားမွာလည္း ရွားပါးလ်က္ရိွျပီး ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ လုိအပ္ခ်က္ကုိ ကားအပုိပစၥည္း တင္သြင္းသူမ်ား ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ျခင္း မရိွေသးဟုလည္း ၎က ဆုိသည္။
“တင္သြင္းလာတဲ့ ကားေတြထဲမွာ တုိယုိတာ ကုမၸဏီထုတ္ ၂ဝဝ၂ ေမာ္ဒယ္ ေရႊငါးနဲ႔ ဟာရီရာ ကားအမ်ိဳး အစားေတြ အတြက္ပဲ ကားအပုိ ပစၥည္းေတြ ရန္ကုန္မွာ ရႏုိင္ေသးတာပါ။ တုိယုိတာ ကယ္ဒီနားစက္႐ုပ္ကား ေတြနဲ႔ မစ္ဆူဘီရီွ ပါဂ်ဲ႐ုိး ဖားျပဳပ္ေတြအတြက္ တခ်ိဳ႕ ပစၥည္းေတြေတာ့ ဝယ္လုိ႔ရျပီး အခ်ိဳ႕ကုိ ႏုိင္ငံျခားက တုိက္႐ုိက္ မွာယူေနရပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ျပည္တြင္းတြင္ အပုိပစၥည္း ဝယ္ယူရန္ ခက္ခဲမည္ကုိ စိုးရိမ္ရျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲမည္ကုိ စိုးရိမ္ရျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ကာတင္သြင္းသူအမ်ားစုသည္ တုိယုိတာ မတ္တူး ေရႊငါး၊ ကာဒီးနား စက္႐ုပ္၊ ပရာဒုိႏွင့္ မစ္ဆူဘီရိွ ပါဂ်ဲ႐ုိး ဖားျပဳပ္တုိ႔ကုိသာ တင္သြင္းေနၾကေၾကာင္း Myanmarcarsdb website မွ အမႈေဆာင္ အရာရိွခ်ဳပ္ျဖစ္သူ ကုိေဝယံလင္း က ဆုိသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ေစ်းကြက္ လုိအပ္ခ်က္ ၾကီးမားေနသျဖင့္ ကားအပုိပစၥည္းမ်ားကုိ တင္သြင္းျခင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ အဆင့္မီ ကားဝပ္ေရွာ့ တည္ေထာင္ေရး လုပ္ငန္း ခ်ဲ႕ထြင္လုပ္ကုိင္ရန္အတြက္ပင္ အစီအစဥ္ရိွသည္ဟုလည္း ဦးေအာင္ျမင္မိုး က ဆုိသည္။
“ကားအပုိပစၥည္း တင္သြင္းတဲ့ လုပ္ငန္းကလည္း အရင္းအႏီွး ၾကီးမားပါတယ္။ အဆင့္မီ ကားဝပ္ေရွာ့ ေထာင္ဖုိ႔ ဆုိတာ ကလည္း ရန္ကုန္မွာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ရွားပါးပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ စကၤာပူကေန ကၽြမ္းက်င္ပညာ ရွင္ေတြကုိ ရန္ကုန္ကုိ ေခၚလာျပီး လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ဖုိ႔အတြက္နဲ႔ ရန္ကုန္က ဝပ္ေရွာ့ဆရာေတြကုိ သင္တန္းေပး ဖုိ႔ နည္းလမ္း ရွာေနပါတယ္။ မၾကာမီ လက္ေတြ႔ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
တင္သြင္းလာေသာ ကားမ်ားတြင္ ဘက္ထရီ မေကာင္းျခင္း၊ ကားတြင္ ပါလာေသာ ဓါတ္ဆီ သို႔မဟုတ္ ဒီဇယ္ဆီ နည္းပါးျခင္း၊ အင္ဂ်င္ဝုိင္၊ ဂီယာဝုိင္ ဘရိတ္ရႈးမ်ားမွအစ လဲလွယ္ေပးရန္ လုိအပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ျပီး ေမာင္းႏွင္၍ ရပါကလည္း ဆိပ္ကမ္းမွ ေရာက္ေရာက္ျခင္း နားလည္တတ္ကၽြမ္းေသာ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ စစ္ေဆးရန္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္သည္ဟု ကုိရာဂ်ာ ကားဝပ္ေရွာ့ဆုိင္မွ စက္ျပင္ဆရာ ကုိအငယ္ေလးက ဆုိသည္။
“၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္နဲ႔အထက္ ကားေတြမွာ ကားအေျခအေနျပ Original Display ဖန္သားျပင္ ပါပါတယ္။ မပါရင္ လည္း ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ Diagonisis Machines စစ္ေဆးတဲ့ ကိရိယာေတြနဲ႔ စစ္ေဆးလုိ႔ ရပါတယ္။ ဖန္သားျပင္ ပါတယ္ဆုိ ကားမွာ တခုခု ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ရိွရင္ အခ်က္ေပးသံ ျမည္တာတုိ႔၊ မီးလင္းေနတာတုိ႔ ရိွတတ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ကားပုိင္ရွင္အခ်ိဳ႕သည္ ကားတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္သုံး ကားအေျခအေနျပ ဖန္သားျပင္မွ အခ်က္ျပမႈ မ်ားကုိ ဂ႐ုမျပဳဘဲ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕မွာ လမ္းေပၚတြင္ပင္ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႔ႀကဳံရတတ္ သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။
“ကားမွာ တပ္ထားတဲ့ Computerized Car Condition Control System ကေန ကားမွာ ရိွတဲ့ အဲကြန္း၊ ေရဒီယုိ၊ တီဗီြ၊ ဒီဗီြဒီ၊ ဂ်ီပီအက္စ္စံနစ္ေတြကအစ ဘရိတ္ရႈး၊ ဆီပန္႔၊ မီးလုံး၊ ဘက္ထရီ၊ ဘီးတာရာ အစိတ္အပုိင္း အားလုံးနီးပါးကုိ ထိန္းညိွထားတာပါ။ တခုခု ခၽြတ္ယြင္းေနမယ္ ဆုိရင္ အခ်က္ျပပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိရင္ ကားဝပ္ေရွာ့ တခုခုဆီသြားျပီး စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
“ကားဝပ္ေရွာ့ကုိ မသြားဘဲ လမ္းမွာပဲ ဆက္ေမာင္းေနမယ္ဆုိရင္ ေမာင္းေနရင္း အရိွန္ေႏွးသြားတာတုိ႔၊ လီဗာ နင္းမရတာတုိ႔နဲ႔ ေနာက္ဆုံး ထုိးရပ္သြားတာထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္သုံး ကားမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ရာတြင္လည္း ဘက္ထရီလဲျခင္း၊ အင္ဂ်င္ဝုိင္လဲျခင္း၊ ဆီစစ္ ကိရိယာလဲျခင္း ေသာ့အပုိ ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ကုိလည္း ကြန္ပ်ဴတာ အီလက္ထေရာနစ္ စနစ္မ်ားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသျဖင့္ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသည့္ ကားဝပ္ေရွာ့မ်ားတြင္သာ ျပဳလုပ္သင့္သည္ ဟုဆုိသည္။
“တခုခု လဲေတာ့မယ္ ဆုိရင္ ကားထဲမွာရိွတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထဲကုိ ျပန္သြင္းေပးရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကားဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ ဘက္ထရီကုိ အလြယ္တကူ လဲလုိက္လုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ရပ္သြားျပီး ကြန္ပ်ဴတာကုိ restart ျပန္ႏိႈးေပးရပါတယ္။ ဘက္ထရီျဖဳတ္ရာမွာလည္း အႏုတ္ဖက္က မျဖဳတ္ဘဲ အေပါင္းဖက္ကေန အရင္ျဖဳတ္ရင္ လွ်ပ္စစ္ဆက္စီးေနၿပီး ေရွာ့ျဖစ္တတ္ပါတယ္” ဟု ဆုိသည္။
ကားပုိင္ရွင္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကားမ်ားရိွ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳေသာ ေဆာ့ဒ္ဝဲမ်ား ထည့္သြင္း ထားသည့္ ဒီဗီြဒီခ်ပ္မ်ား ပါမပါ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈ႔သင့္ၿပီး မပါပါက အမ်ိဳးအစားတူ အျခားကားမ်ားမွ ေခြမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ကူးယူထားမွ သာ ကြန္ပ်ဴတာ ျပႆနာ တရပ္ရပ္ေပၚလာပါက ျပန္လည္ထည့္သြင္း အသုံးျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
Ref: မဇၩိမ
0 comments:
Post a Comment