၂၀၀၉-ခုႏွစ္က ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး
လုပ္ငန္းမွ ႀကိဳးဖုန္း တစ္လုံး ၀ယ္ယူခ့ဲရာ ထိုစဥ္က ႏွစ္ဆယ့္တစ္သိန္းက်ပ္ ေပးရပါသည္။
စတင္အသုံးျပဳသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍
ယေန႔တိုင္ေအာင္ အခြန္ေငြေတာင္းခံလႊာ လာပို႔ျခင္း အလွ်င္း မရွိခ့ဲပါ။
သုံးစြဲသူကသာ အခြန္ေငြ သြားမေဆာင္လွ်င္ ဖုန္းလိုင္းပိတ္ပစ္မွာ စိုး၍ မိမိသြင္း
ထားေသာ ေငြပမာဏ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ်ေလာက္ က်န္ဦးမလဲ ဟု မွန္းဆၿပီး သြားေရာက္ေပးေဆာင္ခ့ဲရပါသည္။
၂၇၊၇၊၂၀၁၂ ေန႔က အခြန္ေငြ တစ္ေသာင္း သြားေရာက္ေပးေဆာင္ခ့ဲပါသည္။
ထိုအခိ်န္က လက္က်န္ေငြ ၅၉၆၄-က်ပ္ က်န္ေနေသးသျဖင့္ ထပ္သြင္းေငြ
တစ္ေသာင္းႏွင့္ ေပါင္းပါက ၁၅၉၆၄-က်ပ္ ျဖစ္၍ မကုန္ေလာက္ေသးဘူး ထင္ၿပီး
ေငြထပ္မသြင္းပဲ ေနခ့ဲရာ၊ ၂၈၊၉၊၂၀၁၂ ေန႔တြင္ ဘာမွ အေၾကာင္းၾကားအသိေပးျခင္း
မရွိဘဲ ဖုန္းလိုင္းကို ပိတ္ပစ္ခ့ဲပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ၂၉၊၉၊၂၀၁၂ (မေန႔က) ဆက္သြယ္ေရးရုံးသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေမးျမန္းစုံးစမ္းရာ ေပးသြင္းထားသည့္ေငြ ကုန္သြားသည့္အျပင္
အေၾကြး ၇၀၀၀-ေက်ာ္ေလာက္ရွိေန၍ ဖုန္းလိုင္းပိတ္ထားေၾကာင္း သိရသျဖင့္
ေငြ-၃၀၀၀၀ိ-က်ပ္ ထပ္မံ ေပးသြင္းခ့ဲပါသည္။ ဖုန္းလိုင္းကို ဘယ္ေတာ့ ျပန္ဖြင့္ေပး
မလဲ ေမးျမန္းရာ မနက္ျဖန္ (ယေန႔) ျပန္ဖြင့္ေပးမည္ ဟု ေျပာပါသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိ ျပန္ဖြင့္ေပးျခင္း မရွိ၍ တျခားဖုန္းျဖင့္ဆက္ၿပီး ေမးျမန္းၾကည့္ရာ တနလၤာေန႔ေလာက္မွ ျပန္ဖြင့္ေပးမည္ ဟု ေျပာျပန္ပါသည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၏ ႀကိဳးဖုန္း၀န္ေဆာင္မႈတြင္
၁။ သုံးစြဲသူထံသို႔ ေငြေတာင္းခံလႊာ ေပးပို႔ျခင္း၊ ဖုန္းျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားျခင္း လုံး၀
မရွိသျဖင့္ လက္က်န္ေငြ ဘယ္ေလာက္က်န္ေသးသည္ကို သုံးစြဲသူဘက္က
မသိရျခင္း
၂။ ထုိသို႔ မသိရသျဖင့္ သုံးစြဲသူဘက္က လက္က်န္ေငြ ရွိေသးသည့္အထင္ျဖင့္ ဆက္သုံးစြဲရာ ေနာက္ဆုံး ေငြကုန္သြားခ်ိန္တြင္ ဖုန္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တစုံတရာ အသိေပးျခင္း မရွိဘဲ ရုတ္တရက္ ဖုန္းလိုင္း
ကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ျခင္း
၃။ သုံးစြဲသူဘက္က ျဖည့္သြင္းရမည့္ေငြကို အျမန္ဆုံး ျဖည့္သြင္းေပးသည့္
တိုင္ေအာင္ ဖုန္းလိုင္းကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္ဖြင့္မေပးျခင္း ဟူေသာ အားနည္းခ်က္ ည့ံဖ်င္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သုံးစြဲသူအေနျဖင့္ ႀကိဳးဖုန္းကို တန္းဖိုးႀကီးႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ယူထားျခင္းမွာ အေရးတႀကီးကိစၥမ်ား ေပၚေပါက္လာပါက အဆင္ေျပေစရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုလို ျမန္မာဆက္သြယ္ေရး၏ ည့ံဖ်င္းလွေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ေတာ့
အလြန္ကို စိတ္ညစ္ေနရပါသည္။
ေမာင္သစၥာ
ေရႊျမန္မာမီဒီယာဂရု
လုပ္ငန္းမွ ႀကိဳးဖုန္း တစ္လုံး ၀ယ္ယူခ့ဲရာ ထိုစဥ္က ႏွစ္ဆယ့္တစ္သိန္းက်ပ္ ေပးရပါသည္။
စတင္အသုံးျပဳသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍
ယေန႔တိုင္ေအာင္ အခြန္ေငြေတာင္းခံလႊာ လာပို႔ျခင္း အလွ်င္း မရွိခ့ဲပါ။
သုံးစြဲသူကသာ အခြန္ေငြ သြားမေဆာင္လွ်င္ ဖုန္းလိုင္းပိတ္ပစ္မွာ စိုး၍ မိမိသြင္း
ထားေသာ ေငြပမာဏ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ်ေလာက္ က်န္ဦးမလဲ ဟု မွန္းဆၿပီး သြားေရာက္ေပးေဆာင္ခ့ဲရပါသည္။
၂၇၊၇၊၂၀၁၂ ေန႔က အခြန္ေငြ တစ္ေသာင္း သြားေရာက္ေပးေဆာင္ခ့ဲပါသည္။
ထိုအခိ်န္က လက္က်န္ေငြ ၅၉၆၄-က်ပ္ က်န္ေနေသးသျဖင့္ ထပ္သြင္းေငြ
တစ္ေသာင္းႏွင့္ ေပါင္းပါက ၁၅၉၆၄-က်ပ္ ျဖစ္၍ မကုန္ေလာက္ေသးဘူး ထင္ၿပီး
ေငြထပ္မသြင္းပဲ ေနခ့ဲရာ၊ ၂၈၊၉၊၂၀၁၂ ေန႔တြင္ ဘာမွ အေၾကာင္းၾကားအသိေပးျခင္း
မရွိဘဲ ဖုန္းလိုင္းကို ပိတ္ပစ္ခ့ဲပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ၂၉၊၉၊၂၀၁၂ (မေန႔က) ဆက္သြယ္ေရးရုံးသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေမးျမန္းစုံးစမ္းရာ ေပးသြင္းထားသည့္ေငြ ကုန္သြားသည့္အျပင္
အေၾကြး ၇၀၀၀-ေက်ာ္ေလာက္ရွိေန၍ ဖုန္းလိုင္းပိတ္ထားေၾကာင္း သိရသျဖင့္
ေငြ-၃၀၀၀၀ိ-က်ပ္ ထပ္မံ ေပးသြင္းခ့ဲပါသည္။ ဖုန္းလိုင္းကို ဘယ္ေတာ့ ျပန္ဖြင့္ေပး
မလဲ ေမးျမန္းရာ မနက္ျဖန္ (ယေန႔) ျပန္ဖြင့္ေပးမည္ ဟု ေျပာပါသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိ ျပန္ဖြင့္ေပးျခင္း မရွိ၍ တျခားဖုန္းျဖင့္ဆက္ၿပီး ေမးျမန္းၾကည့္ရာ တနလၤာေန႔ေလာက္မွ ျပန္ဖြင့္ေပးမည္ ဟု ေျပာျပန္ပါသည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၏ ႀကိဳးဖုန္း၀န္ေဆာင္မႈတြင္
၁။ သုံးစြဲသူထံသို႔ ေငြေတာင္းခံလႊာ ေပးပို႔ျခင္း၊ ဖုန္းျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားျခင္း လုံး၀
မရွိသျဖင့္ လက္က်န္ေငြ ဘယ္ေလာက္က်န္ေသးသည္ကို သုံးစြဲသူဘက္က
မသိရျခင္း
၂။ ထုိသို႔ မသိရသျဖင့္ သုံးစြဲသူဘက္က လက္က်န္ေငြ ရွိေသးသည့္အထင္ျဖင့္ ဆက္သုံးစြဲရာ ေနာက္ဆုံး ေငြကုန္သြားခ်ိန္တြင္ ဖုန္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တစုံတရာ အသိေပးျခင္း မရွိဘဲ ရုတ္တရက္ ဖုန္းလိုင္း
ကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ျခင္း
၃။ သုံးစြဲသူဘက္က ျဖည့္သြင္းရမည့္ေငြကို အျမန္ဆုံး ျဖည့္သြင္းေပးသည့္
တိုင္ေအာင္ ဖုန္းလိုင္းကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္ဖြင့္မေပးျခင္း ဟူေသာ အားနည္းခ်က္ ည့ံဖ်င္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သုံးစြဲသူအေနျဖင့္ ႀကိဳးဖုန္းကို တန္းဖိုးႀကီးႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ယူထားျခင္းမွာ အေရးတႀကီးကိစၥမ်ား ေပၚေပါက္လာပါက အဆင္ေျပေစရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုလို ျမန္မာဆက္သြယ္ေရး၏ ည့ံဖ်င္းလွေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ေတာ့
အလြန္ကို စိတ္ညစ္ေနရပါသည္။
ေမာင္သစၥာ
ေရႊျမန္မာမီဒီယာဂရု
0 comments:
Post a Comment