Monday, 03 December 2012
အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ ဘဂၤလားျပည္နယ္၊ ကိုလ္ကတၱားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ယူနန္ျပည္နယ္၊ ကူမင္းၿမိဳ႕တို႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျဖတ္သန္းလ်က္ အေဝးေျပး ကုန္သြယ္ေရး လမ္းမၾကီးအျဖစ္ သ
ြယ္တန္းမည္ ဟု သိရသည္။
အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးဌာနမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္
တို႔မွ အရာရွိမ်ားက လြန္ခဲ့သည့္ သီတင္းပါတ္အတြင္း ကူမင္းၿမိဳ႕၌
ေတြ႔ဆံုကာ အဆိုပါ ကီလိုမီတာ တေထာင္ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ လမ္းမၾကီး စီမံခ်က္ကို ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံထုတ္ The Daily Star သတင္းစာတြင္ ေရးသားထားသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အေနႏွင့္လည္း ၎တို႔၏ စစ္တေကာင္းမွ မႏၲေလး-ကူမင္း လမ္းမၾကီးအား ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည့္ လမ္းအား ပူးတြဲေဖာက္လုပ္ရန္လည္း
ျမန္မာအစိုးရအား အဆိုျပဳထားဖူးၿပီး ယခု ေဖာက္လုပ္မည့္ ကိုလ္ကတၱား-ကူမင္းလမ္းမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ကြင္းပတ္ထားၿပီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္
သို႔ တ႐ုတ္လမ္းေဖာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုမွတဆင့္ တ႐ုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ဥေရာပသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္မူ စကၤာပူႏွင့္မေလးရွား မလကၠာ ေရလက္ၾကားမွတဆင့္ တင္ပို႔ရသည္မွာ က်ဥ္းေျမာင္း၍ အႏၲရာယ္ထူေျပာသလို အခြန္အေကာက္လည္း ၾကီးျမင့္သည္ဟု ဆိုသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရ၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ျမန္မာက တုန္႔ဆိုင္းေနရျခင္းမွာ စစ္ေတြ ေခတ္မီ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ၎သို႔ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ရန္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးတြင္ အိႏၵိယမွ ကူညီထားျခင္းမွာ အေၾကာင္းတရပ္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု သံအမတ္ၾကီးတဦးက သံုးသပ္ထားသည္။
အကယ္၍ စစ္တေကာင္းဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကူမင္းလမ္း ေဖာက္လုပ္ပါက မေဝးလွသည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၏ အေရးပါမႈေလ်ာ့သြားဖြယ္ ရွိႏိုင္သည္ဟု
လည္း ဆိုသည္။
မဇၥ်ိမ
အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးဌာနမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္
တို႔မွ အရာရွိမ်ားက လြန္ခဲ့သည့္ သီတင္းပါတ္အတြင္း ကူမင္းၿမိဳ႕၌
ေတြ႔ဆံုကာ အဆိုပါ ကီလိုမီတာ တေထာင္ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ လမ္းမၾကီး စီမံခ်က္ကို ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံထုတ္ The Daily Star သတင္းစာတြင္ ေရးသားထားသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အေနႏွင့္လည္း ၎တို႔၏ စစ္တေကာင္းမွ မႏၲေလး-ကူမင္း လမ္းမၾကီးအား ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည့္ လမ္းအား ပူးတြဲေဖာက္လုပ္ရန္လည္း
ျမန္မာအစိုးရအား အဆိုျပဳထားဖူးၿပီး ယခု ေဖာက္လုပ္မည့္ ကိုလ္ကတၱား-ကူမင္းလမ္းမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို ကြင္းပတ္ထားၿပီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္
သို႔ တ႐ုတ္လမ္းေဖာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုမွတဆင့္ တ႐ုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ဥေရာပသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္မူ စကၤာပူႏွင့္မေလးရွား မလကၠာ ေရလက္ၾကားမွတဆင့္ တင္ပို႔ရသည္မွာ က်ဥ္းေျမာင္း၍ အႏၲရာယ္ထူေျပာသလို အခြန္အေကာက္လည္း ၾကီးျမင့္သည္ဟု ဆိုသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရ၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ျမန္မာက တုန္႔ဆိုင္းေနရျခင္းမွာ စစ္ေတြ ေခတ္မီ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ၎သို႔ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ရန္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးတြင္ အိႏၵိယမွ ကူညီထားျခင္းမွာ အေၾကာင္းတရပ္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု သံအမတ္ၾကီးတဦးက သံုးသပ္ထားသည္။
အကယ္၍ စစ္တေကာင္းဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကူမင္းလမ္း ေဖာက္လုပ္ပါက မေဝးလွသည့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၏ အေရးပါမႈေလ်ာ့သြားဖြယ္ ရွိႏိုင္သည္ဟု
လည္း ဆိုသည္။
မဇၥ်ိမ
0 comments:
Post a Comment