January 31, 2013
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ့ လုိင္းကားမွတ္တုိင္အခ်ဳိ႕မွာ လုိင္းကားတစ္စီး ရပ္တုိင္း တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး အကြာအေ၀းကို စာရြက္ေလးနဲ႔ ေတးမွတ္ထားၿပီး မိနစ္အပုိင္းအျခားကို ေျပာျပေပးေနရတဲ့ အလုပ္သမားေလးမ်ားကို ေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။
ကားတစ္စီး၀င္လာတာနဲ႔ အေျပးကေလးသြားၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပရင္း စပယ္ယာ ကမ္းေပးတဲ့ေငြ ေလးႏွစ္ရာက်ပ္ကုိ လွမ္းယူကာ ေနာက္ကားအလာကို ဆက္ေမွ်ာ္ရင္း တစ္ေန႔တာ ၀တၱရားကုိ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီလုိ ျပဳလုပ္ေပးေနျခင္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ထပ္မေနဖုိ႔နဲ႔ တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး အရမ္းကြာဟမသြားေစဖုိ႔အတြက္ အားလံုးအဆင္ေျပေစရန္ အဓိကထားေဆာင္ရြက္ေပးေနျခင္းပဲျဖ
ဒါေပမယ့္ လုိင္းကားသမားအခ်ဳိ႕ရဲ့ ေလာဘ၊ မာန၊ အတၱေတြေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ခါ (ကားခ်င္းၿပိဳင္ဖုိက္ၾကတဲ့အခါ) ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား အက်ဳိးမဲ့ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္မွန္း မသိ ျဖစ္သြားၾကတာေတြ ေတြ႕ေနရပါတယ္။
လုိင္းခ်င္းတူ ေရွ႕ကားတစ္စီးကို ေက်ာ္တက္ႏုိင္ဖုိ႔ ေရွ႕မွတ္တုိင္မွာ ဆင္းမည့္ခရီးသည္ကုိ ျပဴးတူးၿပဲတဲ အသဲအသန္ (တြန္းမခ်ယံု တမယ္) တက္သုတ္႐ုိက္အဆင္းခုိင္းတာမ်ဳိး
သူတုိ႔ဆႏၵျပည့္ဖုိ႔နဲ႔ သူတုိ႔ လုပ္ရပ္ကို အခ်င္းမမ်ားခ်င္လုိ႔ အားနာစိတ္နဲ႔ ႀကိတ္မွိတ္နားလည္ေပးလုိ႔ ရေပမယ့္ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ မသိၾကဘူးလား။ သိသိႀကီးနဲ႔ ဖုိက္ၾက၊ မုိက္ၾကတဲ့အခါ ကၽြဲႏွစ္ေကာင္ခက္တဲ့ ၾကားထဲက ေျမဇာပင္ျဖစ္ရသူက ခရီးသည္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပဲႀကီးေလွာ္ၾကား ဆားညပ္ဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။
တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး အလုပ္အယက္ ေက်ာ္တက္၊ “ခ်စ္ကိုယ့္တစ္စီးေလာက္” ဆုိၿပီး ကန္႔လန္႔ျဖတ္၀င္ ကားတန္းႀကီးက ေလးငါးတန္းျဖစ္သြားမွေတာ့ ယာဥ္ေက်ာေတြ ပိတ္ၿပီး ကားေပၚမွာ ေပးဆပ္လုိက္ရတဲ့ အခ်ိန္ကာလ အပုိင္းအျခားေတြနဲ႔ အလဟႆအက်ဳိးမဲ့ေလလြင့္ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ စကၠန္႔နာရီေတြကို လနဲ႔ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီတြက္ရင္ ႏွေျမာစရာ အလြန္ေကာင္းေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ရဲ့ တန္ဖုိးကို သိသူတုိင္း ဒီကိစ္ၥႀကီးကုိ လိပ္ခဲတင္းလင္း ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတာ အေတာ္ေလးၾကာေနပါျပီ။
႐ုံးသြား႐ုံးျပန္ေတြ ေနာက္က်၊ အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွး၊ အခ်ိန္းအခ်က္ေတြလြဲ၊ စားခ်ိန္၊ ေသာက္ခ်ိန္ေတြ မမွန္၊ (ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ လုပ္အားေတြဆံုး႐ႈံး) အက်ဳိးမဲ့ ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ျပန္လုိခ်င္လုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့သလုိ၊ ဆံုး႐ႈံးမႈ ပမာဏေတြက မ်ားျပားလွပါတယ္။
ဒါေတြဟာ ဘယ္သူမျပဳမိမိမႈလုိ႔ပဲ တရားနဲ႔ ေျဖရေလမလား။ စကားနဲ႔ မရွင္းဘဲ ဓားနဲ႔ရွင္းရမည့္ကိစၥမ်ဳိးလဲ မဟုတ္ေလေတာ့ ဒီကိစၥေလးနဲ႔ ဒီႏုိင္ငံမွာ လူလာျဖစ္ရတာ လူျဖစ္ရက်ဳိး မနပ္ေလျခင္းရယ္လုိ႔ပဲ ဆုိရေလမလား။
ယာဥ္ေၾကာေတြ ေန႔တုိင္းပိတ္ေနရတဲ့အထဲ လွည္းတန္း ကုန္းေက်ာ္တံတားႀကီးနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ကုန္းေက်ာ္တံတားႀကီး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဆုိေပမယ့္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ လူတစ္ေယာက္ ဖုန္းတစ္လံုး ပံုျပင္ဟာ လူတန္းစား မေရြး လက္လွမ္းမီွတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးေလေတာ့ ငါးေထာင္တန္ အိပ္မက္ရွည္ႀကီးကို မက္ရင္း ကိုင္တြယ္ သံုးစြဲႏုိင္သူေတြရဲ့ လုိင္းကားေပၚက ဟမ္းဖုန္းသံေတြကို နားစြင့္ၾကည့္လုိက္ရင္ “ဟယ္လုိ ဟုတ္ကဲ့၊ အခုလာ ေနပါၿပီခင္ဗ်၊ ယာဥ္ေၾကာေတြပိတ္ေနလုိ႔ အခုဘယ္ကိုေရာက္ေနပါၿပီ” ဆုိတဲ့ အသံကတစ္ဖုံ၊ “ဟယ္လုိ သမီးပါ အေမ၊ သားေလးႏုိးေနၿပီလား၊ ထမင္းေကၽြးထားႏွင့္ေတာ့ အေမ၊ ကားေတြပိတ္ေနလုိ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ မွန္းလုိ႔မရဘူး” ဆုိတာကတစ္နည္း၊
အားလံုးရ့ဲ လက္ကုိင္ဖုန္းထဲမွာ ကားပိတ္ေနတာေတြနဲ႔ပဲ ထပ္ေနပါတယ္။ ဘုရင့္ေနာင္မီးပြိဳင့္နားမွာေတာ
ထုိ႔အတူပါပဲ၊ လွည္းတန္းမီးပြိဳင့္နားမွာလည္း အလားတူ ဆုိင္းဘုတ္ေလးကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ “စိတ္ရွည္၊ ဇြဲသန္၊ သည္းညည္းခံ၊ ေရာက္ရန္နိဗၺာန္တည္း” ဆုိတဲ့ ဓမၼေဆာင္ပုဒ္ေလးကုိ သြားသတိရမိပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ နိဗၺာန္မေရာက္ေသးရင္ေနပါေစ၊ ပစၥကၡအေျခအေနမွာ လူတုိင္းလုိရာခရီး အျမန္ေရာက္ဖုိ႔ပဲ စိတ္ေစာ တမ္းတေနမိၾကမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒီတံတားႀကီးေတြ မၿပီးခင္ သည္းညည္းခံေနၾကၿပီး၊ တံတားႀကီးေတြ ၿပီးသြားရင္ေကာ (ဆူးေလကုန္းေက်ာ္တံတားလုိ တံတားေပၚကမသြားဘဲ ေအာက္ကေနပဲ လမ္းျဖတ္ကူးေနၾကဦးမွာလား)
ဒါတစ္ခုတင္မကပါဘူး။ အရာရာတုိင္းမွာေပါ့ဗ်ာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာခဲ့ဖူးသလုိ၊ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ တုိင္းျပည္မွ မဟုတ္ဘဲ စည္းကမ္းမဲ့ တုိင္းျပည္ျဖစ္ေနေလသလား၊
စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔တုိင္းျပည္ႀကီးျဖ
စည္းကမ္းရွိတဲ့တုိင္းျပည္ျဖစ္လာ
စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေတြ ပေပ်ာက္ၿပီး စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးျဖစ္လ
(၄)ႏွစ္လားလုိ႔ ေမးေတာ့လဲ ဟင့္အင္းလုိ႔ ျငင္းျပန္ပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ စိတ္မရွည္ႏုိင္ေတာ့ “မင္းေထာင္ျပတဲ့ လက္(၄)ေခ်ာင္းက ဘာလဲကြာ” လုိ႔ ေမးလုိက္မွ “ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း” တဲ့။
မ်ဳိး၀င္းေအာင္(ျမင္းမူ)
0 comments:
Post a Comment