Tuesday, November 20, 2012
အစိုးရသစ္ သက္တမ္း တစ္ႏွစ္ အေက်ာ္ကာလ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း အေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္မႈအၿပီး ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီး အသစ္ လက္ထက္တြင္ ႐ုပ္ရွင္ဂီတ စသည့္ အႏုပညာ လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚတင္းက်ပ္ထားသည္မ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ လုိက္သည့္အျပင္ အကယ္ဒမီ ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ကိုလည္း အႏုပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္ရာ ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲမွာ လူသစ္
မ်ားက မူသစ္မ်ားႏွင့္ အကဲျဖတ္မည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီသမုိင္း
႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္မ်ားအတြက္ သမိုင္းမွတ္တုိင္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆုမ်ားကို (၁၉၅၂) ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီဆု စတင္ ေပးအပ္ေသာႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားဆု၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အေကာင္းဆုံး အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု စသည္ ျဖင့္ ဆုအမ်ဳိးအစား သံုးမ်ဳိးသာ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ (၁၉၅၄) ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ အတတ္ပညာဆု၊ (၁၉၆၂)ခုႏွစ္ တြင္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသား ဇာတ္ပို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဆု၊ (၁၉၉၀)ျပည့္ႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ ေတးဂီတဆု၊ အသံဆု၊ ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္ဆု စသည္ျဖင့္ တစ္စ တစ္စ တုိးခ်ဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ရာ လက္ရွိအခ်ိန္ တြင္ ဆုအမ်ဳိးအစား(၁၁)မ်ဳိး အထိ ခ်ီးျမႇင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမုိင္းတြင္
အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု အမ်ားဆံုး ရရွိသူမ်ားမွာ ညႊန္႔ဝင္း၊ ဒါ႐ိုက္တာဦးသုခ၊
ရန္ေအာင္၊ ေက်ာ္ဟိန္း၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ ေမသန္းႏု၊ ဓာတ္ပံုသန္းညြန္႔(ပန္းသာ)၊
ဒါ႐ိုက္ တာေမာင္တင္ဦး၊ ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ စိုးထြန္းတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ႐ံုတင္ျပသ ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္ ခ်ီးျမႇင့္မည့္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီး ျမႇင့္ပြဲကို (၂၀၁၂) ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ သုဝဏၰ မိုလံုေလလံု အားကစား႐ံုတြင္ က်င္းပ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို (၂ဝဝ၆)ခုႏွစ္ မွစ၍ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ခဲ့ၿပီး ယခု (၂၀၁၂) ခုႏွစ္တြင္မွ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ျပန္လည္ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုမ်ားကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းျမႇင့္တင္ေရးအကဲျ ဖတ္
အဖြဲ႕မွ ႏွစ္စဥ္ေပးအပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယင္းအဖြဲ႕အေနျဖင့္ (၂၀၁၁)ႏွင့္ (၂၀၁၂)
ခုႏွစ္အတြက္ ထူးခြၽန္ဆုမ်ား ကို ေပးအပ္ေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး (၂၀၁၃) ခုႏွစ္မွစ၍
ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္း အ႐ံုးကသာ တာဝန္ယူေရြးခ်ယ္ေပးအပ္ သြားမည္ျဖစ္သည္။
(၂၀၁၂) ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပး ပြဲတြင္ ထူးျခားမႈအေနျဖင့္ ဆုေရြးခ်ယ္ အကဲျဖတ္မႈအဆင့္တုိင္းတြင္ ဒါ႐ိုက္ တာၾကည္စိုးထြန္း၊ ဦးေအာင္ကိုလတ္၊ ဒါ႐ိုက္တာဦးဝင္းေဖ၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၊ ဦးသန္းဝင္း၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခိုင္စေသာ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားကို ထည့္သြင္းထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခင္ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနမ ွ ေရြး ခ်ယ္ဖြဲ႕စည္းေပးထားေသာ အကဲျဖတ္ အဖြဲ႕၏တင္းက်ပ္ေသာဆင္ဆာမူဝါ ဒ
မ်ားကို ခ်ိန္ထိုး၍အကဲျဖတ္ေပးသည့္ စနစ္မွ အႏုပညာရွင္မ်ားကိုယ္တုိင္
ပါဝင္အကဲျဖတ္မည့္ ယခုႏွစ္ အကယ္ ဒမီသည္ အႏုပညာေလာကသားမ်ား အတြက္
တစ္မူထူးျခားေသာအေျပာင္း အလဲမ်ားျမင္လာရဖြယ္ရွိသည္။ အကဲ ျဖတ္အဖြဲ႕တြင္
အႏုပညာရွင္မ်ားထည့္ သြင္းထားမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဗိုက
"ေကာင္းပါတယ္ ဗ်။ ပိုျပီးေတာ့ ပြင့္လင္းျမင္သာလာတာ ေပါ့၊ ပိုၿပီးေတာ့လည္း
ေဘာင္ေလးပို က်ယ္လာတာေပါ့၊ လြတ္လပ္စြာေရြး ခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ေတြပါရွိလာတာ ေပါ့"ဟု
၄င္း၏အျမင္ကိုဆုိသည္။ ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ တကၠသိုလ္ ဂြမ္းပံုကလည္း
"အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သိႏုိင္တာ
အႏုပညာရွင္အစစ္ေတြမွသိ ႏုိင္တာေလ၊ ဘယ္အခန္းမွာေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ ခက္ခဲတယ္၊
ဘယ္ မွာေတာ့သူဟာသကေန ဒရမ္မာခ်ဳိး သြားတယ္ဆုိတာ အႏုပညာရွင္မွသိႏုိင္ တယ္၊
ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕မွာသ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြပါတဲ့အတြက္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ တိတိက်က်မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလးလုပ္ႏိုင္တာေပါ့"ဟု ၄င္း၏ထင္ ျမင္ခ်က္ကိုဖြင့္ဟသည္။
ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနေသာ အကယ္ဒမီ
ယခင္ႏွစ္မ်ားက အကယ္ဒမီေပး ပြဲက်င္းပရန္ တစ္လေက်ာ္ႏွစ္လ ေလာက္အလုိကပင္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ မ်ား၌ အကယ္ဒမီခန္႔မွန္းအေမးအေျဖ အင္တာဗ်ဴးမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ေဖာ္ျပ ၾကေသာ္လည္း ယခုႏွစ္အကယ္ဒမီ အတြက္မူ မီဒီယာမ်ားသာမက အႏု ပညာေလာကသားမ်ားကိုယ္တုိင္က လည္း တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနၾက ေသးသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ျဖစ္ပြားေ န ေသာပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲကိုစိတ္ဝင္စားမႈနည္းပ ါးလ်က္ရွိ ေၾကာင္း သ႐ုပ္ေဆာင္အကယ္ဒမီ ခန္႔စည္သူကေျပာဆိုသည္။
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု ေလးဆုရရွိ ထားေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္မုိ႔မို႔ျမင့္ေအာ င္
က"ဘယ္သူေတြရမလဲေတာ့မသိေသး ပါဘူး၊ ဟာသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒရမ္မာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
ဘယ္သူ႔ကိုမဆုိရေစခ်င္ပါ တယ္၊ ဒီႏွစ္ကရန္ကုန္မွာ ယူရမွာဆုိ ေတာ့ ရမယ့္သူေတြ
အတြက္လည္း ဝမ္းသာစရာပါ"ဟု ၄င္း၏အျမင္ကို ေျပာဆုိသည္။ ဒါ႐ိုက္တာကိုေဇာ္
(အ႐ုဏ္ဦး) ကမူ ယခုႏွစ္အကယ္ဒမီ ခန္႔မွန္းမႈမ်ား ၿငိမ္သက္ေနေၾကာင္း၊
အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအနက ္ မည္သူရမည္ဟုခန္႔မွန္းေျပာဆု ိမႈမ်ား
မရွိေသာ္လည္း အမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားထဲတြင္ သက္မြန္ျမင့္ႏွင့္
ခ်စ္စႏုိးဦး တုိ႔ရႏုိင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
ဟာသ(၁၁)၊ ဒရမ္မာ (၄)
(၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ ႐ံုတင္ျပသ ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ ေဟာ့ေရွာ့ (၃)၊ အေမႊဇယား၊ အလန္းဇယား၊ ငါ့ႏွမေလးပြသြားၿပီ၊ လာထားအာဘြား (၂)၊ အိုုင္လပ္ဖ္ယူ၊ ေခ်ာကလက္ေဘဘီ၊ ဖလန္းဖလန္းျဖစ္တဲ့အခ်စ္၊ အားလံုးက ေဟာ့မွႀကိဳက္တယ္၊ ခ်ိန္း၊ ခ်စ္ပန္းေဝ၊ ရင္ကြဲနာ၊ ဝဋ္ေၾကြး၊ ပန္းၾကာဝတ္မႈန္၊ ထာဝရအလင္းတန္းမ်ားတုိ႔ျဖစ္ၾ က
သည္။ ႐ံုတင္ဇာတ္ကား (၁၅)ကား အနက္ (၁၁)ကားမွာ ဟာသကားမ်ား ျဖစ္ျပီး
ဒရမ္မာဇာတ္ကား(၄)ကား သာပါဝင္သည္။ ယခင္ခ်ီးျမႇင့္ေနက်
ပံုစံအတိုင္းသာဆုေရြးခ်ယ္မည ္ဆုိပါက
(၂၀၁၁) ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီထူး ခြၽန္ဆုမ်ားကို ဝဋ္ေ<ကး၊ ရင္ကြဲနာ၊
ပန္းၾကာဝတ္မႈန္၊ ထာဝရအလင္းတန္း မ်ားဇာတ္ကားတုိ႔မွ အႏုပညာရွင္မ်ား ကသာ
သိမ္းက်ဳံးယူသြားဖြယ္ရွိသည္ ။
ဟာသကားအကယ္ဒမီရမလား
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုမ ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ ဒရမ္မာကားမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့သည ္ကိုေတြ႔ရ ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္မူ အကဲျဖတ္ အဆင့္မ်ားတြင္ အႏုပညာရွင္မ်ားပါဝင္ မႈ၊ ဆုေရြးခ်ယ္ရာတြင္လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးထားေသာေၾကာ င့္ ယခင္ကအကယ္ဒမီဆုရရွိရန္မေမွ် ာ္ မွန္းႏုိင္ခဲ့ေသာ ဟာသကားမ်ားသည္ လည္း ထူးခြၽန္ဆုမ်ားရလာႏုိင္ေၾကာ င္း အႏုပညာအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း ထင္ ေၾကးေပးေျပာဆုိေနၾကသည္။ သ႐ုပ္ ေဆာင္အကယ္ဒမီမင္းေမာ္ကြန္းက ဟာသကားျဖစ္ျဖစ္၊ ဒရမ္မာကားျဖစ္ ျဖစ္၊ အႏုပညာအရ၊ အုိက္တင္အရ ပီ ျပင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ေပးသင့္တယ ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္"ဟု ၄င္း၏အျမင္ကိုေျပာ ျပသည္။
အကယ္ဒမီမုိ႔မို႔ျမင့္ေအာင္က
လည္း "ထံုးတမ္းစဥ္လာလုိျဖစ္ေနတာ ကဟာသကားေတြမေပးဘူးဆိုတာ ေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ။
ဒါေပမဲ့ ရဲေအာင္ တစ္ေယာက္ေတာ့ "အကယ္ဒမီေရွာ့" ဇာတ္ကားမွာ
သူ႔ကာ႐ိုက္တာနဲ႔ဝင္ေတာ့ ဟာသကားေပမယ့္ အကယ္ဒမီရသြား ဖူးတယ္"ဟုေျပာျပသည္။
ဟာသသ႐ုပ္ ေဆာင္တကၠသိုလ္ဂြမ္းပံုကလည္း "တစ္ေလာကဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ ့ အန္တီ ျမင့္ျမင့္ခိုင္ကေနၿပီး ဟာသသည္လည္း အႏုပညာတစ္ရပ္ပါပဲ။ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရင္ေပးသင့္ပ ါတယ္ လုိ႔ေျပာသြားတာ အစ္မဖတ္လိုက္ရ တယ္။ အစ္မအရမ္းဝမ္းသာပါတယ္။ အစ္မတုိ႔လုိဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ေတ ြ အတြက္ တစ္အားပါပဲ"ဟု ေျပာသည္။
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ပရိသတ္
ႏွစ္စဥ္က်င္းပလ်က္ရွိေသာ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲသည္ အႏု ပညာေလာကသားမ်ားသာမက ႐ုပ္ရွင္ ခ်စ္ပရိသတ္မ်ားပါေစာင့္ၾကည့ ္ရင္ခုန္ ရေသာ အခမ္းအနားတစ္ခုျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကိုၾကည့ ္႐ႈအား ေပးလ်က္ရွိေသာ ပရိသတ္တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ မေအးေအးေအာင္က ဆုေရြးခ်ယ္ ေရးအဖြဲ႕၏ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားႏွင ့္ မိမိခန္႔ မွန္းထားေသာသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား ဇာတ္ ကားမ်ားတိုက္ဆုိင္မႈရွိမရွိ ရင္ခုန္ရန္ အကယ္ဒမီေပးပြဲမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ၾကည့္႐ႈ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ႏွစ္မ်ားတြင္ အကဲ ျဖတ္အဖြဲ႕၏ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားကိ ုလက္ခံ ႏုိင္ေသာ္လည္း၊ အခ်ဳိ႕ႏွစ္မ်ားတြင္မူ ရသင့္ရထုိက္သည့္အႏုပညာရွင္မ ်ား အား ထူးခြၽန္ဆုမေပးျခင္းအေပၚ နား မလည္ႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ရေၾကာင္း ၊
ဥပမာ- ယခင္ႏွစ္က ‘အာဒံရယ္ ဧဝရယ္ ဒႆ ရယ္’ ဇာတ္ကားသည္ ဇာတ္ကားဆု
ဇာတ္ေဆာင္မင္းသားဆုႏွင့္ မင္းသမီး ဆုတုိ႔ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း အဆုိပါဇာတ္ ကား၏
ဒါ႐ိုက္တာ ဝိုင္းထူးခြၽန္ဆုမရျခင္းကို
နားမလည္ႏုိင္ေၾကာင္းေျပာျပ သည္။ ပရိသတ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုရဲရင့္ ကမူ
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲသည္ ထူးခြၽန္ဆုေရြး ခ်ယ္ရာတြင္
ေဘာင္က်ဥ္းလြန္းေၾကာင္း၊ ႐ံုတင္ဇာတ္ကားမ်ား၌ ဟာသကားမ်ား ဖယ္လုိက္လွ်င္
က်န္သည့္ဒရမ္မာကား မ်ားထဲမွ အကယ္ဒမီဆုရမည့္သူကို ခန္႔မွန္းႏုိင္ေၾကာင္း၊
အကယ္ဒမီဆုကို လည္း မိဘေမတၱာဖြဲ႕ကားမ်ားကသာ အမ်ားဆံုးရေၾကာင္း၊ အကယ္ဒမီဆုရ
ရန္ရည္ရြယ္၍ ႐ိုက္ကူးထားေသာကား မ်ားသည္လည္း မိဘေမတၱာဘြဲ႕မ်ားပင္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆန္းသစ္ေသာဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္မ်ားျဖင့္ အကယ္ဒမီဆုရရွိ
ေသာဇာတ္ကားမ်ားမေတြ႔ဖူးေၾကာ င္း ၄င္း၏အျမင္ကိုေျပာျပသည္။
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ဖက္ရွင္
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင ္ အဝတ္အစားဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းမ်ာ းသည္ လည္း တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ပိုမိုဆန္ း သစ္လာခဲ့သည္။ ဒီဇုိင္နာမ်ားမေပၚ ေပါက္မီက သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ အကယ္ဒမီပြဲတက္ရန္ မိမိတုိ႔၏ပင္ တုိင္အလွဖန္တီးရွင္မ်ားႏွင့ ္ တုိင္ပင္၍ ပြဲတက္ဝတ္စံုကို တီထြင္ဖန္တီးရသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အေက်ာ္တြင္ ဒီဇိုင္နာ ယဥ္ေက်းမႈေပၚေပါက္လာျပီးေနာ က္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအတြက္ပြဲတက္ဝ တ္စံု မ်ားကို ဒီဇုိင္နာမ်ားကတာဝန္ယူလာၾက သည္။ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွေစာင့္ၾကည့ ္ေသာ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင ္
သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားႏွင့္တြဲ၍ မိမိတုိ႔တီထြင္ဖန္ တီးထားေသာဝတ္စံုမ်ားကို
ပရိသတ္ မ်ားသတိျပဳမိေစရန္ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္ အဆုိင္စပြန္ဆာေပးလာၾကသည္။
ပရိသတ္မ်ားႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံေ သာ အကယ္ဒမီပြဲတက္ဝတ္စံုမ်ားကို တီထြင္ ဖန္တီးခဲ့ေသာဒီဇုိင္နာျပည္စ ိုးေအာင္က "ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီ ကိုယ္မခ်ဳပ္ဘူး။ အခု ဒီဇိုင္နာအငယ္ေတြကအကုန္လံုး လု
လုပ္ေနၾကတယ္။ ကုိယ္ေတြကကိုယ့္ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ေနေနတဲ့သူေတြဆုိေတာ့
အဲဒီလုိမလုပ္ခ်င္ဘူး။ ကိုယ္တုိ႔၊ မမဉၨဴတုိ႔၊ မိုးကုတ္ေပါက္ေပါက္တုိ႔
အကုန္လံုးက အငယ္ေတြ ခ်ဳပ္ပါေစ၊ အနားနီး ေတာ့မွ အဆင္မေျပလို႔
အကူအညီေတာင္းမွပဲ လုပ္ေပးဖုိ႔ စဥ္းစားထားတယ္"ဟု ဒီဇုိင္နာမ်ား
မ်ားျပားလာျခင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍ ၄င္း၏အျမင္ကို ေျပာဆုိသည္။
အကယ္ဒမီေပးပြဲ က်င္းပရန္ တစ္ လေက်ာ္သာ လုိေတာ့ခ်ိန္တြင္ သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားမွ ဝတ္စံုဖန္တီးမည့္ဒီဇိုင္နာ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ထားသကဲ႔သို႔ ဒီဇုိင္နာ မ်ားမွလည္း ဝတ္စံုခ်ဳပ္လုပ္ေပးရန္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကိုကမ္းလွမ္း ထားၾက
သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ မင္းေမာ္ကြန္းက "ဒီႏွစ္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဝါေရႊစင္
ပိုုးထည္တုိက္က ခ်ိတ္စပြန္ဆာ ေပးထားပါတယ္၊ ခ်ဳပ္ေပးမယ့္ ဒီဇိုင္နာ ကေတာ့
မင္းသက္စံပါ"ဟုေျပာသည္။
အကယ္ဒမီ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ယခုႏွစ္တြင္ ဒီဇိုင္နာ မိုးကုတ္ေပါက္ေပါက္ ခ်ဳပ္ေပးသည့္ ဝတ္စံုျဖင့္ပြဲတက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းဆုိသည္။ ဒီဇိုင္နာ ေကာင္းျမတ္ (I Love Fashion) ကမူ "ဒီႏွစ္က မုိးေဟကို၊ သီရိရွင္းသန္႔၊ ေခ်ာရတနာတုိ႔ကို ခ်ဳပ္ေပးမွာပါ၊ ပိတ္စ ကိုေတာ့ ခ်ိတ္ဆုိင္ေတြက စပြန္ဆာ ေပးတာပါ"ဟု ေျပာျပသည္။
ယခင္က အကယ္ဒမီ ပြဲတက္ဝတ္စံုမ်ားတြင္ ရင္ေစ့၊ ရင္ဖံုး စေသာျမန္မာ့႐ိုးရာ အက်ႌပံုစံမ်ားကိုသာ အေတြ႔ရမ်ား ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္မ်ား အတြင္းတြင္ အေနာက္တုိင္း ဟန္ႏႊယ္ေသာ တီထြင္ ဖန္တီးမႈမ်ားကို ေတြ႔လာရသည္။ အဝတ္အစား ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းမ်ားေျပာင္း လဲမႈအေပၚ ဒီဇိုင္နာသြင္စုေထြးက "ဒါ ကေတာ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အရလုိ႔ ထင္တယ္၊ အခုကပြဲအႀကီးေတြဆိုရင္ Evening Gown ေတြဝတ္လာၾကတာ မ်ားတယ္ေလ၊ အကယ္ဒမီပြဲကလည္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါက်င္းပတဲ့ပြဲႀက ီးဆုိေတာ့
ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရ Evening Dress ပံုစံမ်ဳိးေတြဝတ္လာၾကတယ္လုိ ႔ ထင္တယ္"ဟု ေျပာၾကားသည္။
အကယ္ဒမီပြဲတက္ ဝတ္စံုမ်ားကို ႐ုိးရာကို အေျခခံ၍ ဆန္းသစ္ျခင္းကို ပိုႀကိဳက္ေၾကာင္း၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား တြင္ သူ႔လမ္း၊ သူ႔စခန္းႏွင့္ ဝတ္ရမည္ ဟုအဆုိရွိေၾကာင္း၊ အကယ္ဒမီ ဖိတ္စာ ထဲတြင္ ျမန္မာဝတ္စံုႏွင့္ တက္ေရာက္ ပါရန္ဟု ေရးသားထားေၾကာင္း၊ ထုိ႔ ေၾကာင့္ အရမ္းႀကီး ဆန္းသစ္မႈမ်ဳိးကို မႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာဆုိသူမွာ ဒီဇိုင္နာ ျပည္စိုးေအာင္ျဖစ္သည္။ ပရိသတ္ တစ္ဦးျဖစ္သူ မျဖဴျဖဴသြယ္က "ေခတ္ ေရစီးေၾကာင္းအရ ဝတ္တာကိုနားလည္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့တခ်ဳိ႕မင္းသမီးေတြ ဝတ္တာကေတာ့ အျမင္႐ိုင္းတယ္။ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ဝတ္တဲ့ လံုၿခံဳမႈလည္းရွိ၊ ဖက္ရွင္လည္းက်၊ လွလည္းလွတဲ့ပံုစံ မ်ဳိးကို ပိုသေဘာက်တယ္"ဟု ၄င္း၏ အျမင္ကိုေျပာျပသည္။
အကယ္ဒမီပြဲတက္ ဝတ္စုံမ်ားကို ပြဲအၿပီးတြင္ ဆုိင္သို႔လာေသာ Customer မ်ားမွ ယင္းပံုစံအတုိင္း ခ်ဳပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း ဒီဇိုင္နာ ေကာင္းျမတ္က ေျပာဆုိသည္။ အကယ္ ဒမီဝတ္စံုမ်ားကို ပြဲေန၊ ပြဲထိုင္ ဝတ္ရန္ ႏွင့္ ဘြဲ႕ယူအခမ္းအနားမ်ားတြင္ ဝတ္ ရန္ တုပ ခ်ဳပ္ခိုင္းျခင္းမ်ဳိး ရွိေၾကာင္း စက္ခ်ဳပ္ဆုိင္ဖြင့္လွစ္ထားသ ူ ေဒၚနီနီ ကဆုိသည္။
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ဓာတ္ပံု
အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္၏ ဘဝတြင္ အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုးအခ်ိန္၊ အလွပ ဆံုး ပံုရိပ္မ်ားကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ မီဒီယာမ်ားတြင္ ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပႏုိင္ရန္ အတြက္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ တြင္ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားမွာ အေရးပါ ေသာအခန္းက႑တစ္ခုမွပါဝင္သည္။
အကယ္ဒမီပြဲအတြက္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံု ႐ိုက္ရာတြင္ မီဒီယာမ်ားမွတုိက္ပိုင္
သတင္းေထာက္မ်ား၊ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား ကိုေစလႊတ္သကဲ႔သို႔ အခ်ဳိ႕မဂၢဇင္း၊
ဂ်ာနယ္မီဒီယာမ်ားမွာ အကယ္ဒမီပြဲ အတြက္ Professional ဓာတ္ပုံဆရာ မ်ားကုိ
ပုတ္ျပတ္စနစ္ျဖင့္ ငွားရမ္း ႐ိုက္ကူးေစသည္။ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ကူး
ရာတြင္ ဓာတ္ပံုဆရာ အမ်ားစုမွာ တုိက္တစ္ခုတည္း အတြက္သာ ႐ိုက္ကူး ေပးေသာ္လည္း
အခ်ဳိ႕ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားမွာ ရရွိေသာဓာတ္ပံုမ်ားကို မီဒီယာႏွစ္ခု၊ သံုးခုသို႔
ေဝမွ်ေပးသည္။ "အကယ္ဒမီပြဲ အတြက္ကို တစ္သိန္းခြဲနဲ႔လက္ခံ႐ိုက္ ကူးပါတယ္၊
႐ိုက္တဲ့ေနရာမွာလည္း တုိက္တစ္ခုထဲနဲ႔ အလုပ္လုပ္တယ္၊ ဥပမာ-ကြၽန္ေတာ္က Voice
အတြက္ ႐ိုက္တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္႐ိုက္တဲ့ပံု လိုခ်င္ရင္ Voice မွာ
သြားေတာင္းလုိက္ ပါလုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္၊ ပံုေတြအကုန္ လံုးကို ကြၽန္ေတာ္
လက္ခံထားတဲ့တုိက္ ကို အပ္လုိက္တာပါ"ဟု ဓာတ္ပံုဆရာ
တစ္ဦးျဖစ္သူေအာင္ေက်ာ္မိုး (New Image) ကေျပာၾကားသည္။ ဓာတ္ပံု
ဆရာေအးေဇာ္မိုး(စက္မႈ)ကလည္း "ေရွ႕ပိုင္းေတြတုန္းက ၉၆-၂၀၀၁ ေလာက္တုန္းက ဖလင္ေခတ္
ဆုိေတာ့ ျပည္ျမန္မာ၊ ေပၚျပဴလာ၊ Fashion Image စတဲ့ သံုးတုိက္ေလာက္ ႐ိုက္ဖူး တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေပၚျပဴလာ တစ္တုိက္ထဲအတြက္
႐ိုက္ေပးေတာ့ တယ္။ အႏုပညာေၾကးကေတာ့ ေပၚျပဴလာက မိသားစုလုိ ျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ ႐ိုက္ခဲ့သမွ်အကုန္လံုးေပး လုိက္တယ္။ ေနာက္မွသူတုိ႔က အႏု ပညာေၾကး တစ္ခု ေပးတာေပါ့ေနာ္"ဟု ေျပာျပသည္။
အကယ္ဒမီ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရာတြင္ ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဓာတ္ပံုဆရာ ဦးေအာင္ ေက်ာ္မိုးက "အကယ္ဒမီ ဘယ္သူရမယ္ ဆုိတာ အတိအက် မသိတဲ့အတြက္ ေတာင္ေျပးရမလား၊ ေျမာက္ေျပးရ မလား မသိတာမ်ဳိးႀကံဳရတယ္။ အကယ္ဒမီ ရႏုိင္တဲ့သူကို ေလွ်ာက္လမ္း ရဲ႕ ဘယ္ညာမွာ ေနရာခ်ထားတတ္ေပ မယ့္ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ နာမည္ ႀကီးၿပီး မရတာမ်ဳိး ႀကံဳရတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ပံုေကာင္းရေအာင္မ်ားႏုိင္ သေလာက္ မ်ားမ်ား ႐ိုက္ၾကပါတယ္။ အကယ္ဒမီေပးပြဲက ေကာေဇာနီ (Red Carpet) ေတြဘာေတြ ခင္းၿပီး အဆင့္ ျမင့္ျမင့္ က်င္းပလာသလို မီဒီယာ သမား ေတြကလည္း က်င့္ဝတ္ (Eithics) ေစာင့္ထိန္းဖို႔လုိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဓာတ္ပံု ဆရာေတြက ေရွ႕ကေန ပိတ္ၿပီးေတာ့ ေပၿပီး႐ိုက္ေနတဲ့ အတြက္ တျခားသူ ေတြ ပံုေကာင္း မရတာမ်ဳိး ႀကံဳရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးမွ်မွ်တတျဖစ္ေအာင္ စည္းကမ္းတက်ေလး ႐ိုက္ေစခ်င္ပါ တယ္"ဟု ေျပာသည္။
အကယ္ဒမီ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးရာ တြင္ Still သမား Movie သမား မခြဲ ျခားဘဲ ႐ိုက္ခြင့္ျပဳေစလိုေၾကာင္း Still သမား ျဖစ္သည့္အတြက္ အျပင္က လွမ္း ႐ိုက္၊ Movie သမားျဖစ္သည့္အတြက္ အတြင္းက ဝင္႐ိုက္ဟူ၍ မခြဲျခားေစလုိ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေကာေဇာနီေလွ်ာက္ လမ္းတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားလမ္း ေလွ်ာက္လာသည့္အခ်ိန္၊ ထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္ေနသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ အားလံုး Logo Shot ႏွင့္သာ ႐ိုက္မည္ဆုိပါက ၾကည့္႐ႈသူ ပရိသတ္မ်ားေရာ မီဒီယာ သမားမ်ားပါ အဆင္ေျပႏုိင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဓာတ္ပံုဆရာေအးေဇာ္မိုး (စက္မႈ)က ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲ ႏွင့္ ၄င္း၏ ဆႏၵအခ်ဳိ႕ကို ဖြင့္ဟသည္။
အႏုပညာရွင္၊ ပရိသတ္ႏွင့္ မီဒီ ယာမ်ား၏ ရင္ခုန္သံမ်ား ထပ္တူညီမႈ ရွိမရွိ အေျဖထုတ္ရန္မွာ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပ မည့္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ ဆုေပးပြဲကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္စားရေပဦးမည္။
The Voice Weekly
အကယ္ဒမီသမုိင္း
႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္မ်ားအတြက္ သမိုင္းမွတ္တုိင္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆုမ်ားကို (၁၉၅၂) ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီဆု စတင္ ေပးအပ္ေသာႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားဆု၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အေကာင္းဆုံး အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု စသည္ ျဖင့္ ဆုအမ်ဳိးအစား သံုးမ်ဳိးသာ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ (၁၉၅၄) ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ အတတ္ပညာဆု၊ (၁၉၆၂)ခုႏွစ္ တြင္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသား ဇာတ္ပို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဆု၊ (၁၉၉၀)ျပည့္ႏွစ္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ ေတးဂီတဆု၊ အသံဆု၊ ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္ဆု စသည္ျဖင့္ တစ္စ တစ္စ တုိးခ်ဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ရာ လက္ရွိအခ်ိန္ တြင္ ဆုအမ်ဳိးအစား(၁၁)မ်ဳိး အထိ ခ်ီးျမႇင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမုိင္းတြင္
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ႐ံုတင္ျပသ ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္ ခ်ီးျမႇင့္မည့္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီး ျမႇင့္ပြဲကို (၂၀၁၂) ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ သုဝဏၰ မိုလံုေလလံု အားကစား႐ံုတြင္ က်င္းပ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို (၂ဝဝ၆)ခုႏွစ္ မွစ၍ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ခဲ့ၿပီး ယခု (၂၀၁၂) ခုႏွစ္တြင္မွ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ျပန္လည္ျပဳလုပ္ရန္
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုမ်ားကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းျမႇင့္တင္ေရးအကဲျ
(၂၀၁၂) ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပး ပြဲတြင္ ထူးျခားမႈအေနျဖင့္ ဆုေရြးခ်ယ္ အကဲျဖတ္မႈအဆင့္တုိင္းတြင္ ဒါ႐ိုက္ တာၾကည္စိုးထြန္း၊ ဦးေအာင္ကိုလတ္၊ ဒါ႐ိုက္တာဦးဝင္းေဖ၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၊ ဦးသန္းဝင္း၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခိုင္စေသာ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားကို ထည့္သြင္းထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခင္ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနမ
ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနေသာ အကယ္ဒမီ
ယခင္ႏွစ္မ်ားက အကယ္ဒမီေပး ပြဲက်င္းပရန္ တစ္လေက်ာ္ႏွစ္လ ေလာက္အလုိကပင္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ မ်ား၌ အကယ္ဒမီခန္႔မွန္းအေမးအေျဖ အင္တာဗ်ဴးမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ေဖာ္ျပ ၾကေသာ္လည္း ယခုႏွစ္အကယ္ဒမီ အတြက္မူ မီဒီယာမ်ားသာမက အႏု ပညာေလာကသားမ်ားကိုယ္တုိင္က လည္း တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနၾက ေသးသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ျဖစ္ပြားေ
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု ေလးဆုရရွိ ထားေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္မုိ႔မို႔ျမင့္ေအာ
ဟာသ(၁၁)၊ ဒရမ္မာ (၄)
(၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ ႐ံုတင္ျပသ ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ ေဟာ့ေရွာ့ (၃)၊ အေမႊဇယား၊ အလန္းဇယား၊ ငါ့ႏွမေလးပြသြားၿပီ၊ လာထားအာဘြား (၂)၊ အိုုင္လပ္ဖ္ယူ၊ ေခ်ာကလက္ေဘဘီ၊ ဖလန္းဖလန္းျဖစ္တဲ့အခ်စ္၊ အားလံုးက ေဟာ့မွႀကိဳက္တယ္၊ ခ်ိန္း၊ ခ်စ္ပန္းေဝ၊ ရင္ကြဲနာ၊ ဝဋ္ေၾကြး၊ ပန္းၾကာဝတ္မႈန္၊ ထာဝရအလင္းတန္းမ်ားတုိ႔ျဖစ္ၾ
ဟာသကားအကယ္ဒမီရမလား
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုမ
အကယ္ဒမီမုိ႔မို႔ျမင့္ေအာင္က
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ပရိသတ္
ႏွစ္စဥ္က်င္းပလ်က္ရွိေသာ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲသည္
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ဖက္ရွင္
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင
ပရိသတ္မ်ားႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံေ
အကယ္ဒမီေပးပြဲ က်င္းပရန္ တစ္ လေက်ာ္သာ လုိေတာ့ခ်ိန္တြင္ သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားမွ ဝတ္စံုဖန္တီးမည့္ဒီဇိုင္နာ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ထားသကဲ႔သို႔ ဒီဇုိင္နာ မ်ားမွလည္း ဝတ္စံုခ်ဳပ္လုပ္ေပးရန္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကိုကမ္းလွမ္း
အကယ္ဒမီ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ယခုႏွစ္တြင္ ဒီဇိုင္နာ မိုးကုတ္ေပါက္ေပါက္ ခ်ဳပ္ေပးသည့္ ဝတ္စံုျဖင့္ပြဲတက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းဆုိသည္။ ဒီဇိုင္နာ ေကာင္းျမတ္ (I Love Fashion) ကမူ "ဒီႏွစ္က မုိးေဟကို၊ သီရိရွင္းသန္႔၊ ေခ်ာရတနာတုိ႔ကို ခ်ဳပ္ေပးမွာပါ၊ ပိတ္စ ကိုေတာ့ ခ်ိတ္ဆုိင္ေတြက စပြန္ဆာ ေပးတာပါ"ဟု ေျပာျပသည္။
ယခင္က အကယ္ဒမီ ပြဲတက္ဝတ္စံုမ်ားတြင္ ရင္ေစ့၊ ရင္ဖံုး စေသာျမန္မာ့႐ိုးရာ အက်ႌပံုစံမ်ားကိုသာ အေတြ႔ရမ်ား ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္မ်ား အတြင္းတြင္ အေနာက္တုိင္း ဟန္ႏႊယ္ေသာ တီထြင္ ဖန္တီးမႈမ်ားကို ေတြ႔လာရသည္။ အဝတ္အစား ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းမ်ားေျပာင္း လဲမႈအေပၚ ဒီဇိုင္နာသြင္စုေထြးက "ဒါ ကေတာ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အရလုိ႔ ထင္တယ္၊ အခုကပြဲအႀကီးေတြဆိုရင္ Evening Gown ေတြဝတ္လာၾကတာ မ်ားတယ္ေလ၊ အကယ္ဒမီပြဲကလည္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါက်င္းပတဲ့ပြဲႀက
ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရ Evening Dress ပံုစံမ်ဳိးေတြဝတ္လာၾကတယ္လုိ
အကယ္ဒမီပြဲတက္ ဝတ္စံုမ်ားကို ႐ုိးရာကို အေျခခံ၍ ဆန္းသစ္ျခင္းကို ပိုႀကိဳက္ေၾကာင္း၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား တြင္ သူ႔လမ္း၊ သူ႔စခန္းႏွင့္ ဝတ္ရမည္ ဟုအဆုိရွိေၾကာင္း၊ အကယ္ဒမီ ဖိတ္စာ ထဲတြင္ ျမန္မာဝတ္စံုႏွင့္ တက္ေရာက္ ပါရန္ဟု ေရးသားထားေၾကာင္း၊ ထုိ႔ ေၾကာင့္ အရမ္းႀကီး ဆန္းသစ္မႈမ်ဳိးကို မႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာဆုိသူမွာ ဒီဇိုင္နာ ျပည္စိုးေအာင္ျဖစ္သည္။ ပရိသတ္ တစ္ဦးျဖစ္သူ မျဖဴျဖဴသြယ္က "ေခတ္ ေရစီးေၾကာင္းအရ ဝတ္တာကိုနားလည္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့တခ်ဳိ႕မင္းသမီးေတြ ဝတ္တာကေတာ့ အျမင္႐ိုင္းတယ္။ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ဝတ္တဲ့ လံုၿခံဳမႈလည္းရွိ၊ ဖက္ရွင္လည္းက်၊ လွလည္းလွတဲ့ပံုစံ မ်ဳိးကို ပိုသေဘာက်တယ္"ဟု ၄င္း၏ အျမင္ကိုေျပာျပသည္။
အကယ္ဒမီပြဲတက္ ဝတ္စုံမ်ားကို ပြဲအၿပီးတြင္ ဆုိင္သို႔လာေသာ Customer မ်ားမွ ယင္းပံုစံအတုိင္း ခ်ဳပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း ဒီဇိုင္နာ ေကာင္းျမတ္က ေျပာဆုိသည္။ အကယ္ ဒမီဝတ္စံုမ်ားကို ပြဲေန၊ ပြဲထိုင္ ဝတ္ရန္ ႏွင့္ ဘြဲ႕ယူအခမ္းအနားမ်ားတြင္ ဝတ္ ရန္ တုပ ခ်ဳပ္ခိုင္းျခင္းမ်ဳိး ရွိေၾကာင္း စက္ခ်ဳပ္ဆုိင္ဖြင့္လွစ္ထားသ
အကယ္ဒမီႏွင္႔ ဓာတ္ပံု
အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္၏ ဘဝတြင္ အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုးအခ်ိန္၊ အလွပ ဆံုး ပံုရိပ္မ်ားကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ မီဒီယာမ်ားတြင္ ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပႏုိင္ရန္ အတြက္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ တြင္ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားမွာ အေရးပါ ေသာအခန္းက႑တစ္ခုမွပါဝင္သည္။
ဆုိေတာ့ ျပည္ျမန္မာ၊ ေပၚျပဴလာ၊ Fashion Image စတဲ့ သံုးတုိက္ေလာက္ ႐ိုက္ဖူး တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေပၚျပဴလာ တစ္တုိက္ထဲအတြက္
႐ိုက္ေပးေတာ့ တယ္။ အႏုပညာေၾကးကေတာ့ ေပၚျပဴလာက မိသားစုလုိ ျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ ႐ိုက္ခဲ့သမွ်အကုန္လံုးေပး လုိက္တယ္။ ေနာက္မွသူတုိ႔က အႏု ပညာေၾကး တစ္ခု ေပးတာေပါ့ေနာ္"ဟု ေျပာျပသည္။
အကယ္ဒမီ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရာတြင္ ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဓာတ္ပံုဆရာ ဦးေအာင္ ေက်ာ္မိုးက "အကယ္ဒမီ ဘယ္သူရမယ္ ဆုိတာ အတိအက် မသိတဲ့အတြက္ ေတာင္ေျပးရမလား၊ ေျမာက္ေျပးရ မလား မသိတာမ်ဳိးႀကံဳရတယ္။ အကယ္ဒမီ ရႏုိင္တဲ့သူကို ေလွ်ာက္လမ္း ရဲ႕ ဘယ္ညာမွာ ေနရာခ်ထားတတ္ေပ မယ့္ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ နာမည္ ႀကီးၿပီး မရတာမ်ဳိး ႀကံဳရတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ပံုေကာင္းရေအာင္မ်ားႏုိင္ သေလာက္ မ်ားမ်ား ႐ိုက္ၾကပါတယ္။ အကယ္ဒမီေပးပြဲက ေကာေဇာနီ (Red Carpet) ေတြဘာေတြ ခင္းၿပီး အဆင့္ ျမင့္ျမင့္ က်င္းပလာသလို မီဒီယာ သမား ေတြကလည္း က်င့္ဝတ္ (Eithics) ေစာင့္ထိန္းဖို႔လုိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဓာတ္ပံု ဆရာေတြက ေရွ႕ကေန ပိတ္ၿပီးေတာ့ ေပၿပီး႐ိုက္ေနတဲ့ အတြက္ တျခားသူ ေတြ ပံုေကာင္း မရတာမ်ဳိး ႀကံဳရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးမွ်မွ်တတျဖစ္ေအာင္ စည္းကမ္းတက်ေလး ႐ိုက္ေစခ်င္ပါ တယ္"ဟု ေျပာသည္။
အကယ္ဒမီ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးရာ တြင္ Still သမား Movie သမား မခြဲ ျခားဘဲ ႐ိုက္ခြင့္ျပဳေစလိုေၾကာင္း Still သမား ျဖစ္သည့္အတြက္ အျပင္က လွမ္း ႐ိုက္၊ Movie သမားျဖစ္သည့္အတြက္ အတြင္းက ဝင္႐ိုက္ဟူ၍ မခြဲျခားေစလုိ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေကာေဇာနီေလွ်ာက္ လမ္းတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားလမ္း ေလွ်ာက္လာသည့္အခ်ိန္၊ ထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္ေနသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ အားလံုး Logo Shot ႏွင့္သာ ႐ိုက္မည္ဆုိပါက ၾကည့္႐ႈသူ ပရိသတ္မ်ားေရာ မီဒီယာ သမားမ်ားပါ အဆင္ေျပႏုိင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဓာတ္ပံုဆရာေအးေဇာ္မိုး (စက္မႈ)က ႀကံဳေတြ႔ရေသာ အခက္အခဲ ႏွင့္ ၄င္း၏ ဆႏၵအခ်ဳိ႕ကို ဖြင့္ဟသည္။
အႏုပညာရွင္၊ ပရိသတ္ႏွင့္ မီဒီ ယာမ်ား၏ ရင္ခုန္သံမ်ား ထပ္တူညီမႈ ရွိမရွိ အေျဖထုတ္ရန္မွာ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပ မည့္ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ ဆုေပးပြဲကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ ေစာင့္စားရေပဦးမည္။
The Voice Weekly



0 comments:
Post a Comment