Sunday, 25 November 2012
ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ (၁၂.၁၀. ၂၀၁၂)ေန႔ည (၈)နာရီ သတင္းအၿပီးတြင္
ျမန္မာ့မီးရထား ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ခ်ပ္ႀကီး၊ ဘူတာအ၀င္ ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီ
တြဲမ်ား ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ၿပီး မီးေလာင္ လူေသဆံုးမႈျဖစ္စဥ
္ကို မီးရထားဌာန အထက္ အဖြဲ႕အစည္းပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ျမန္မာ့အသံ
ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းအား ထုတ္လႊင့္ျပသ သြားပါတယ္။
ျမန္မာ့မီးရထား ဒုတိယ၀န္ႀကီး၊ဦး ေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ သြားလာေရးတာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာ၊သံ လမ္းဘက္ဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ စသည့္ အရာထမ္းတို႔မွ ျဖစ္စဥ္အား အထူးအစီအစဥ္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ေသာ္လည္း ထူးေသာ္လည္း မဆန္းသည့္ သတင္းအခ်က္မ်ား
ကိုသာ ၾကားသိရပါသည္။
လမ္းေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည့္ ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီ တြဲရထား၊မႏၱေလးၿမိဳ႕
ေဟာင္း ဘူတာမွထြက္ခြာခ်ိန္၊အခင္းျဖစ္ ရာ ခ်ပ္ႀကီးဘူတာအ၀င္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္း ေမွာက္ခ်ိန္၊ ဓာတ္ဆီတြဲမွ ဓာတ္ဆီမ်ား ယိုဖိတ္၍ အနီးနားေက်းရြာေဒသခံမ်ားက ဓာတ္ဆီမ်ားအား အလုအယက္ခပ္ယူ ၾကရာမွ မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားပံု၊မီးေလာင္ သည့္ေနရာတြင္ပင္ က်ား/မ(၂၅)ဦး၊မီး ေလာင္ေသဆံုးၿပီး(၆၅)ဦး၊ေဆး႐ံုတင္ ကုသရျခင္း
စသည္မ်ားႏွင့္ သံလမ္းေဘး တြင္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ေနေသာ ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီတြဲမ်ား ဘီးတစ္ျခားကိုယ္ ထည္တစ္ျခား ျမင္မေကာင္း
႐ႈမေကာင္း သည့္ အနိဌာ႐ံုျမင္ကြင္း ဓာတ္ပံုမ်ားကို ျမင္ေတြ႕သိရွိရပါသည္။
ဒီသတင္းအခ်က္အလက္ေတြက ေတာ့ အခင္းျဖစ္ပြားၿပီး ေနာက္ေန
႔(၉. ၁၁.၂၀၁၂)တြက္ ည(၇း၃၀)အခ်ိန္က ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားက အေရးေပၚ သတင္းထုတ္လႊင့္ၿပီးတဲ့အျပင္ (ဘီဘီစီ၊ ဘီအိုေအ)တို႔က အဲဒီညမွာဘဲ ဆက္တုိက္ ထုတ္လႊင့္ေၾကညာခဲ့လို႔ ျပည္သူေတြအား လံုးသိရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
မီးေလာင္ေသဆံုး တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ အျပည့္အစံု အေသးစိတ္ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကေတာ့ မႈခင္းရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ အလုပ္ေတြလ႔ို ထင္ျမင္ ယူဆမိပါတယ္။
ဒီေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ျမန္မာ့ မီးရထားပို႔ေဆာင္ေရးဌာန(မမ)၏အဓိက အေရးႀကီးတဲ့သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေမးျမန္းေျဖၾကား
ရမည့္အခ်က္ေတြ မၾကားသိရတဲ့အတြက္ (တမင္ထိန္ခ်န္ဖံုးကြယ္ထား
တာလားဆိုတာ) ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ေထာက္ျပသံုးသပ္ တင္ျပရပါေသာ္-
(၁) ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီတြဲတစ္တြဲဆီမွာပါရွိလာသည့္ ဆီဂါလံ အေရအတြက္ႏွင့္ မီးေလာင္ဆံုး႐ံႈးမႈ တန္ဘိုးပမာဏ။
(၂) ဆီတြဲ တစ္တြဲခ်င္းစီ၏ ထည့္ သြင္းသယ္ယူႏုိင္သည့္ ဆီဂါလံအတိုင္း အတာပမာဏ (Capacity) ႏွင့္ယင္းပမာဏ ထက္အပို/အလို သယ္ယူခဲ့
မႈရွိ/မရွိ။
(၃) ပမာဏထက္ ပိုမိုထည့္သြင္း သယ္ယူပါက ၀န္ႏွင့္အားမွ်တမႈရွိ/မရွိ။
ေလ်ာ့နည္းသယ္ယူပါက ဆီေဘာင္ဘင္ ခတ္၍ ဆီတြဲဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီ။
(၄) ဆီတြဲမ်ား၏ ႀကံ့ခိုင္မႈအေျခ အေနႏွင့္ယင္းတို႔၏ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ သတ္မွတ္သက္တမ္းကာလႏွင့္မီးရထား သံလမ္းမ်ား၏အေျခအေန။
(၅) ျမန္မာ့မီးရထား၏အဓိက ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ လံုၿခံဳေဘးကင္းေရးသည္ အဓိက (Safely First)ျဖစ္၍ အႏၱရာယ္ရွိေသာ ဓာတ္ဆီ၊ဒီဇယ္တြဲမ်ား
ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ႀကိဳတင္စီမံကာကြယ္မႈအေျခအေန။
(၆) ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ သတ္မွတ္ မိုင္ႏႈန္းအရွိန္ထက္ ပို/မပိုႏွင့္လိုက္နာရ မည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္စက္ေခါင္း ေမာင္း၏ ကၽြမ္းက်င္မႈလက္မွတ္။
(၇) ယခုကဲ့သို႔ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္း(လက္တစ္ေလာအေျခ အေန)ႏွင့္ ေနာက္ေနာင္ ဤကဲ့သို႔(ႏုိင္ငံ ေတာ္ပိုင္ပစၥည္း တန္ဖိုးႀကီးစြာ ဆံုး႐ံႈးမႈ ႏွင့္လူအေသ
အေပ်ာက္ျဖစ္စဥ္) အလား တူ မျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ မည္ကဲ့သို႔ ကာကြယ္လုပ္ေဆာင္မည္(အျခားေရွာင္ ရန္၊ေဆာင္ရန္ အတြင္းေရးအခ်က္အ လက္မ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါေသးသည္။)
ျမန္မာ့မီးရထားျဖင့္ မၾကာခဏ ဆိုသလိုခရီးသြားရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕
ရသည္မွာ မီးရထားသံလမ္းမ်ား မေျပမျပစ္မညီညာ ၍ ဂ်ံဳးဂ်ံဳး၊ဂ်ဳိင္းဂ်ဳိင္း ခုန္ေပါက္ေျပးလႊား ေနေသာ ျမန္မာ့မီးရထားႀကီးအား ““ျမန္မာ့ျမင္းရထား
(မမ)လို႔ခရီးသည္တခ်ိဳ႕က ေျပာဆိုၾကသလို၊သံလမ္းတစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ ဖက္အနိမ့္အျမင့္ မညီညာတဲ့ေနရာေတြ မွာ ပုခက္လႊဲယိမ္းထိုးသြား
လာေနတတ္ လို႔ ျမန္မာ့မီးရထားအရက္မူူးသမားလို႔လဲ ေျပာဆိုသံေတြ
ၾကားရပါတယ္။
အထက္ တန္းရထားတဲြမ်ားေဟာင္းႏြမ္းအိုမင္းေနသျဖင့္ ထုိင္ခံုခလုတ္မ်ား
ေနာက္လွန္မရ သည္မ်ား၊မီးခလုတ္ပန္ကာခလုတ္မ်ားပ်က္ ၍ မီးမလင္း၊
ပန္ကာမလည္ပတ္သည္မ်ား၊ အိမ္သာတံခါးမ်ား မင္းတုန္းထိုးမရသည္ မ်ား၊ျပတင္းတံခါးမ်ား တင္မရ၊ခ်မရ၊က်ပ္ ညပ္ေန၍ ဒုကၡေရာက္ရသည္
မ်ားကို ေတာ့ ရန္ကုန္၊မႏၱေလး၊ေနျပည္ေတာ္၊ ပုဂံေညာင္ဦးခရီးသြား
တိုင္းႀကံဳေတြ႕ေနရ လို႔ မထူးဆန္းသလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။
သို႔ေသာ္ အႏၱရာယ္ရွိေသာ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီတြဲမ်ား သယ္ယူခုတ္ေမာင္းရာ
တြင္ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနေသာ ဆီတြဲ မ်ား၊ယိမ္းထိုးပုခက္လႊဲေနေသာ ဆီတြဲမ်ား၊ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းသက္တမ္း ကုန္လြန္ ေနေသာ ဆီတြဲမ်ား
ျဖစ္ေနပါမူ စက္ေခါင္း ေမာင္းသူ ႀကီးၾကပ္သူတို႔၏ စည္းကမ္း ေလ်ာ့ရဲ၊
တာပန္ေပါ့ဆမႈပေယာဂတို႔ႏွင့္ ႀကံဳရပါက မေတြး၀ံ့စရာ အႏၱရာယ္မ်ား ထပ္မံျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါေၾကာင္းအျပဳသေဘာျဖင့္ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
ဧရာၿမိဳင္
Hot News
ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းအား ထုတ္လႊင့္ျပသ သြားပါတယ္။
ျမန္မာ့မီးရထား ဒုတိယ၀န္ႀကီး၊ဦး ေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ သြားလာေရးတာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာ၊သံ လမ္းဘက္ဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ စသည့္ အရာထမ္းတို႔မွ ျဖစ္စဥ္အား အထူးအစီအစဥ္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ေသာ္လည္း ထူးေသာ္လည္း မဆန္းသည့္ သတင္းအခ်က္မ်ား
ကိုသာ ၾကားသိရပါသည္။
လမ္းေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည့္ ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီ တြဲရထား၊မႏၱေလးၿမိဳ႕
ေဟာင္း ဘူတာမွထြက္ခြာခ်ိန္၊အခင္းျဖစ္ ရာ ခ်ပ္ႀကီးဘူတာအ၀င္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္း ေမွာက္ခ်ိန္၊ ဓာတ္ဆီတြဲမွ ဓာတ္ဆီမ်ား ယိုဖိတ္၍ အနီးနားေက်းရြာေဒသခံမ်ားက ဓာတ္ဆီမ်ားအား အလုအယက္ခပ္ယူ ၾကရာမွ မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားပံု၊မီးေလာင္ သည့္ေနရာတြင္ပင္ က်ား/မ(၂၅)ဦး၊မီး ေလာင္ေသဆံုးၿပီး(၆၅)ဦး၊ေဆး႐ံုတင္ ကုသရျခင္း
စသည္မ်ားႏွင့္ သံလမ္းေဘး တြင္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ေနေသာ ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီတြဲမ်ား ဘီးတစ္ျခားကိုယ္ ထည္တစ္ျခား ျမင္မေကာင္း
႐ႈမေကာင္း သည့္ အနိဌာ႐ံုျမင္ကြင္း ဓာတ္ပံုမ်ားကို ျမင္ေတြ႕သိရွိရပါသည္။
ဒီသတင္းအခ်က္အလက္ေတြက ေတာ့ အခင္းျဖစ္ပြားၿပီး ေနာက္ေန
႔(၉. ၁၁.၂၀၁၂)တြက္ ည(၇း၃၀)အခ်ိန္က ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားက အေရးေပၚ သတင္းထုတ္လႊင့္ၿပီးတဲ့အျပင္ (ဘီဘီစီ၊ ဘီအိုေအ)တို႔က အဲဒီညမွာဘဲ ဆက္တုိက္ ထုတ္လႊင့္ေၾကညာခဲ့လို႔ ျပည္သူေတြအား လံုးသိရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
မီးေလာင္ေသဆံုး တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ အျပည့္အစံု အေသးစိတ္ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကေတာ့ မႈခင္းရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ အလုပ္ေတြလ႔ို ထင္ျမင္ ယူဆမိပါတယ္။
ဒီေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ ျမန္မာ့ မီးရထားပို႔ေဆာင္ေရးဌာန(မမ)၏အဓိက အေရးႀကီးတဲ့သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေမးျမန္းေျဖၾကား
ရမည့္အခ်က္ေတြ မၾကားသိရတဲ့အတြက္ (တမင္ထိန္ခ်န္ဖံုးကြယ္ထား
တာလားဆိုတာ) ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ေထာက္ျပသံုးသပ္ တင္ျပရပါေသာ္-
(၁) ဒီဇယ္၊ဓာတ္ဆီတြဲတစ္တြဲဆီမွာပါရွိလာသည့္ ဆီဂါလံ အေရအတြက္ႏွင့္ မီးေလာင္ဆံုး႐ံႈးမႈ တန္ဘိုးပမာဏ။
(၂) ဆီတြဲ တစ္တြဲခ်င္းစီ၏ ထည့္ သြင္းသယ္ယူႏုိင္သည့္ ဆီဂါလံအတိုင္း အတာပမာဏ (Capacity) ႏွင့္ယင္းပမာဏ ထက္အပို/အလို သယ္ယူခဲ့
မႈရွိ/မရွိ။
(၃) ပမာဏထက္ ပိုမိုထည့္သြင္း သယ္ယူပါက ၀န္ႏွင့္အားမွ်တမႈရွိ/မရွိ။
ေလ်ာ့နည္းသယ္ယူပါက ဆီေဘာင္ဘင္ ခတ္၍ ဆီတြဲဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီ။
(၄) ဆီတြဲမ်ား၏ ႀကံ့ခိုင္မႈအေျခ အေနႏွင့္ယင္းတို႔၏ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ သတ္မွတ္သက္တမ္းကာလႏွင့္မီးရထား သံလမ္းမ်ား၏အေျခအေန။
(၅) ျမန္မာ့မီးရထား၏အဓိက ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ လံုၿခံဳေဘးကင္းေရးသည္ အဓိက (Safely First)ျဖစ္၍ အႏၱရာယ္ရွိေသာ ဓာတ္ဆီ၊ဒီဇယ္တြဲမ်ား
ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ႀကိဳတင္စီမံကာကြယ္မႈအေျခအေန။
(၆) ေမာင္းႏွင္ရာတြင္ သတ္မွတ္ မိုင္ႏႈန္းအရွိန္ထက္ ပို/မပိုႏွင့္လိုက္နာရ မည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္စက္ေခါင္း ေမာင္း၏ ကၽြမ္းက်င္မႈလက္မွတ္။
(၇) ယခုကဲ့သို႔ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေမွာက္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္း(လက္တစ္ေလာအေျခ အေန)ႏွင့္ ေနာက္ေနာင္ ဤကဲ့သို႔(ႏုိင္ငံ ေတာ္ပိုင္ပစၥည္း တန္ဖိုးႀကီးစြာ ဆံုး႐ံႈးမႈ ႏွင့္လူအေသ
အေပ်ာက္ျဖစ္စဥ္) အလား တူ မျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ မည္ကဲ့သို႔ ကာကြယ္လုပ္ေဆာင္မည္(အျခားေရွာင္ ရန္၊ေဆာင္ရန္ အတြင္းေရးအခ်က္အ လက္မ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါေသးသည္။)
ျမန္မာ့မီးရထားျဖင့္ မၾကာခဏ ဆိုသလိုခရီးသြားရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕
ရသည္မွာ မီးရထားသံလမ္းမ်ား မေျပမျပစ္မညီညာ ၍ ဂ်ံဳးဂ်ံဳး၊ဂ်ဳိင္းဂ်ဳိင္း ခုန္ေပါက္ေျပးလႊား ေနေသာ ျမန္မာ့မီးရထားႀကီးအား ““ျမန္မာ့ျမင္းရထား
(မမ)လို႔ခရီးသည္တခ်ိဳ႕က ေျပာဆိုၾကသလို၊သံလမ္းတစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ ဖက္အနိမ့္အျမင့္ မညီညာတဲ့ေနရာေတြ မွာ ပုခက္လႊဲယိမ္းထိုးသြား
လာေနတတ္ လို႔ ျမန္မာ့မီးရထားအရက္မူူးသမားလို႔လဲ ေျပာဆိုသံေတြ
ၾကားရပါတယ္။
အထက္ တန္းရထားတဲြမ်ားေဟာင္းႏြမ္းအိုမင္းေနသျဖင့္ ထုိင္ခံုခလုတ္မ်ား
ေနာက္လွန္မရ သည္မ်ား၊မီးခလုတ္ပန္ကာခလုတ္မ်ားပ်က္ ၍ မီးမလင္း၊
ပန္ကာမလည္ပတ္သည္မ်ား၊ အိမ္သာတံခါးမ်ား မင္းတုန္းထိုးမရသည္ မ်ား၊ျပတင္းတံခါးမ်ား တင္မရ၊ခ်မရ၊က်ပ္ ညပ္ေန၍ ဒုကၡေရာက္ရသည္
မ်ားကို ေတာ့ ရန္ကုန္၊မႏၱေလး၊ေနျပည္ေတာ္၊ ပုဂံေညာင္ဦးခရီးသြား
တိုင္းႀကံဳေတြ႕ေနရ လို႔ မထူးဆန္းသလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။
သို႔ေသာ္ အႏၱရာယ္ရွိေသာ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီတြဲမ်ား သယ္ယူခုတ္ေမာင္းရာ
တြင္ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနေသာ ဆီတြဲ မ်ား၊ယိမ္းထိုးပုခက္လႊဲေနေသာ ဆီတြဲမ်ား၊ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းသက္တမ္း ကုန္လြန္ ေနေသာ ဆီတြဲမ်ား
ျဖစ္ေနပါမူ စက္ေခါင္း ေမာင္းသူ ႀကီးၾကပ္သူတို႔၏ စည္းကမ္း ေလ်ာ့ရဲ၊
တာပန္ေပါ့ဆမႈပေယာဂတို႔ႏွင့္ ႀကံဳရပါက မေတြး၀ံ့စရာ အႏၱရာယ္မ်ား ထပ္မံျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါေၾကာင္းအျပဳသေဘာျဖင့္ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
ဧရာၿမိဳင္
Hot News
0 comments:
Post a Comment